Werken bij SB
Kun je mij iets vertellen over jezelf en je rol binnen het bedrijf?
‘Zeker! Ik ben Brian Winters en ik ben Digital Consultant bij Social Brothers. Ooit begonnen als stagiair en daarna mocht ik blijven als Digital Marketeer. Vervolgens ben ik doorgegroeid naar Digital Consultant.
Als Digital Consultant ben ik strategisch verantwoordelijk voor projecten, waarbij ik onder andere een sparringpartner ben voor de klant. Vragen die daarbij komen kijken zijn; hoe gaan we de campagnes inrichten, welke kanalen gaan we hiervoor gebruiken, welk budget moeten we gaan gebruiken en wat moeten we doen om de campagnes te optimaliseren.’
Hoe lang werk je al bij Social Brothers en wat is je favoriete herinnering tot nu toe?
‘Ik werk nu ongeveer vijf jaar bij Social Brothers en daarbij komen natuurlijk veel mooie herinneringen kijken. Mijn favoriete herinnering zijn wel de uitjes die wij met Social Brothers hebben gedaan. Weekendjes weg naar Düsseldorf, Groningen en Berlijn waren echt superleuk, maar ook zijn we op werkvakantie naar Italië geweest. Dat zijn wel terugkerende hoogtepunten. Door al deze uitjes hebben we ook een heel close team gecreëerd. Ik ken een aantal mensen dan ook echt goed en dat vind ik erg leuk.’
Kun je iets vertellen over een project waaraan je hebt gewerkt waar je trots op bent?
‘Sneppies, een all-round zwemwinkel, is wel een van mijn favoriete projecten. Sneppies kwam hier met de vraag voor een nieuwe website en vervolgens hebben we ook de digital marketing voor het merk gedaan. Nu zien we iedere maand de omzet groeien. Het maakt je wel trots om te zien dat het plan wat jij onder andere hebt opgezet ervoor heeft gezorgd dat een bedrijf echt aan het groeien is.’
Wat inspireert jou om te blijven werken in deze sector?
‘Ik denk wel de uitdaging met veel verschillende soorten klanten. Het ene moment zit je op een luxe kantoor van een opdrachtgever en het andere moment zit je op een klein kamertje achteraf voor een overleg. Dat maakt het heel divers en uitdagend omdat je je elke keer moet verplaatsen in de business van de klant. Je wordt eigenlijk keer op keer een collega van de klant waarbij je het bedrijf door en door moet leren kennen.’
Welke vaardigheden heb je ontwikkeld tijdens je tijd bij het bedrijf en hoe hebben deze je geholpen in je carrière?
‘Zeker mijn sociale vaardigheden! Ik ben op dit moment een stuk zekerder bij bijvoorbeeld eerste ontmoetingen met klanten. Ik ben daar nu niet meer zenuwachtig voor, terwijl dat in het begin wel anders was. Verder heb ik ook mijn algemene kennis hier enorm kunnen ontwikkelen. Van elke branche weet ik nu wel iets en over elke branche kan ik ook een inhoudelijk gesprek voeren.’
Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit en hoe houd je jezelf gemotiveerd en productief?
‘Het verschilt wel per dag, maar over het algemeen begin ik eigenlijk elke ochtend met het controleren van alle accounts van mijn klanten. Maandag heb ik altijd interne meetings en rond ik deadlines af voor de komende week. Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik veel meetings met mijn klanten. Tijdens die dagen ben ik dus ook veel bezig met o.a. presentaties maken en strategieën uitwerken. Vrijdag heb ik vaak weer interne meetings met de andere consultants, waarbij er kennis wordt overgedragen en er bijvoorbeeld wordt aangegeven als iemand ergens tegen aanloopt. En vrijdagmiddag staat natuurlijk in het teken van de vrijmibo!
Wat mij gemotiveerd houdt is vooral de sfeer op kantoor. Even een grapje tussendoor en met elkaar ouwehoeren. Dat zorgt er juist weer voor dat ik de hele dag productief bezig kan gaan.’
Hoe zou je de bedrijfscultuur van Social Brothers omschrijven?
‘Bij ons is het wel een beetje ‘work hard, play hard’. Misschien een beetje cliché, maar dat is zo. Er wordt doordeweeks hard gewerkt, maar er is ook iedere vrijdag een borrel en er worden veel uitjes georganiseerd.’
Welk advies zou je jezelf geven toen je net begon bij Social Brothers?
‘Wees iets minder bang om fouten te maken. Ik wilde in het begin alles perfect doen, maar het is alleen maar goed om soms fouten te maken. Daar leer je uiteindelijk het meest van en je strategie wordt er ook alleen maar beter door. Het gaat nooit in 1 keer perfect zijn en feedback ga je altijd ontvangen. Je kan daarom beter out of the box denken en met andere ideeën komen. Dat is ook exact waarom bedrijven een bureau inschakelen.’
This or That?
Nooit meer Social Media gebruiken of nooit meer een film/serie kijken?
‘Nooit meer een film of serie, Social Media is een belangrijk aspect in mijn werk.’
Nooit meer je telefoon gebruiken of nooit meer je laptop?
‘Nooit meer mijn telefoon, op mijn laptop kan ik eigenlijk ook wel alles wat ik op mijn telefoon kan.’
Elke dag een liedje zingen voor het hele kantoor of nooit meer VrijMiBo’s?
‘Dan elke dag een liedje zingen, de borrels zijn te gezellig bij Social Brothers!’
Wil je ook werken bij Social Brothers? Bekijk hier onze vacatures!
Help ons, wat vind je er van?
Deze tekst wordt getoond na het klikken op like
Deze tekst wordt getoond na het klikken op dislike