22 apr 2022

Nederland (mentaal) gezonder maken met VGCt

Lisanne
10 min. leestijd

De Vereniging voor Gedrags- en Cognitieve therapieën (VGCt) is de wetenschappelijke vakvereniging voor cognitief gedragstherapeuten en cognitief gedragstherapeutisch werkers in Nederland. Voor de VGCt hebben we drie platformen volledig vernieuwd waarbij we de customer journey goed onder de loep genomen hebben

In deze case

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures
3 websites ontwikkeld

Focus op drie aparte websites

Oplossing

Aan de hand van de customer journey is een nieuwe structuur opgezet gericht op de leden van de VGCt. Er is gekozen voor drie aparte websites: de basiswebsite, een supervisor platform en een kennisbank. Met deze scheiding wordt het makkelijker om de juiste content te vinden. 

Een gedeelte van de content is afgeschermd en alleen voor leden beschikbaar. Hiervoor hebben we een koppeling met het ledensysteem opgezet. Voor het gebruiksgemak van de beheerders is er ook een koppeling gemaakt tussen de basiswebsite en de kennisbank voor wat betreft nieuwsberichten. Met één plaatsing verschijnen die op beide sites.

Facts & figures

  • Bijna 300 items in de databank
  • 3 aparte websites ontwikkeld
  • Bouncepercentage van 33% (gemiddeld is 40-60%)
Bouncerate

Geinspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

DevelopmentOnline MarketingOnline MarketingOnline MarketingOnline MarketingOnline MarketingOnline MarketingOnline MarketingSEOStrategy
Toon alle inspiratie