25 jul 2022

Samen met de Gemeente Utrecht inwoners aanzetten tot energiebesparing

steven
Steven
❤️ Project
9 min. leestijd

Samen met creatief communicatiebureau Enof hebben we de campagne ‘Slim! Ik doe het’ opgezet. In deze campagne in samenwerking met de gemeente Utrecht willen we Utrechters aanzetten om energie te besparen, bijvoorbeeld door de aanschaf van een warmtepomp of door isolatie.

In deze case

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures

Slim! Ik doe het!

Oplossing

Om de juiste mensen te bereiken en te interesseren voor het onderwerp hebben we een brede campagne opgezet. Met de slogan ‘Slim! Ik doe het’ krijgen Utrechters een kijkje in hoe anderen energie en geld besparen. Deze advertenties lopen via Instagram en Facebook en zijn getarget op wijken met veel koopwoningen. Maar daarnaast staan ook door heel Utrecht abri’s met posters én komen er verschillende eenmalige acties in de stad. Met deze brede aanpak kunnen we bij zoveel mogelijk huiseigenaren interesse opwekken voor duurzaam wonen.

Facts & figures

  • 304.000 impressies per maand
  • Meer dan 7.000 klikken per maand
  • Meer dan 10.000 websitebezoeken per maand
  • Meer dan 180 afspraken per maand

Geinspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

InnovatieOnline MarketingSEASEOSocial mediaStrategy
Toon alle inspiratie