14 jul 2023

Nieuwe markten aanboren met Scandia Gear

Patrick
❤️ Project
11 min. leestijd

Scandia Gear specialiseert zich al vanaf 1974 op het ontwerp, de productie en de levering van veiligheidskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen aan de maritieme, offshore- en cruise-industrieën. Het bedrijf biedt een breed scala aan veiligheidsproducten. Waaronder coveralls, veiligheidsschoenen, handschoenen, galleykleding en meer. 

Met vestigingen in Rotterdam, Singapore, Houston en Dubai doet Scandia Gear dit wereldwijd! Voorheen uitsluitend aan B2B partijen aan, maar een webshop gericht op B2C stond al even op het lijstje. Die webshop bouwen onze collega’s bij WP Brothers (big release coming soon). Wij gingen ondertussen aan de slag met een gepersonaliseerde HubSpot-ervaring en lead-gen marketingactiviteiten.

In deze case

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures
Scandia - desktop website

Personalisatie en optimalisatie

Stap 1 om Scandia Gear te helpen was het implementeren van HubSpot Marketing Professional.  Een uitstekende tool om het marketinggedeelte te bundelen en te optimaliseren. Denk aan het uitgebreid opzetten van e-mail automatiseringen en flows, pop-ups, bedankt-berichten en meer. Het resultaat is een meer gepersonaliseerde gebruikerservaring op alle touchpoints in de funnel.

In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat wanneer een bezoeker de brochure downloadt, hij automatisch in de juiste mailflow terecht komt en gepersonaliseerde mails ontvangt op basis van zijn gedrag en gegevens. Dit voorkomt dat er irrelevante mails gestuurd worden en onbelangrijke informatie met leads wordt gedeeld. Vervolgens wordt op basis van gedrag dieper gesegmenteerd waardoor de database alleen ultra specifieke content te zien krijgt, specifiek afgestemd op iemands persoonlijke situatie.

Daarnaast is HubSpot ook direct ingericht voor de salesafdeling en de toekomstige customer service-afdeling. Er zijn niet alleen specifieke workflows ontwikkeld en werkinstructies opgesteld voor het afhandelen van verzoeken en klantinteracties. Er zijn ook koppelingen ingebouwd om onderscheid te maken tussen B2B- en B2C-klanten, zodat intern duidelijk is welke tickets de sales- en welke tickets de customer service afdeling op kan pakken. 

Dat is tot stand gekomen door middel van een koppeling tussen WooCommerce en HubSpot. Zo kon de volledige sales-pijplijn op basis van WooCommerce-statussen ingericht worden. Dit zorgde voor een geautomatiseerde en gepersonaliseerde winkelervaring voor de klanten van Scandia Gear. Deze implementatie van HubSpot is inmiddels live. Daarom traint Social Brothers momenteel de medewerkers van Scandia Gear om HubSpot op de juiste manier te gebruiken. Zo kan het team zonder opstartproblemen direct aan de gang als de B2C webshop definitief live gaat.

Scandia facts

Resultaat

De nieuwe implementatie stelde Scandia Gear in staat hun doelgroep gericht targetten en leads te genereren op basis van e-mailadressen. Zo werden potentiële klanten direct op de hoogte te brengen van nieuwe aanbiedingen en kortingen, waardoor de conversie en verkoopkansen werden vergroot. Al met al resulteerde de implementatie van de webshop, in combinatie met de HubSpot-oplossing, in een succesvolle voorbereiding in de uitbreiding naar de B2C-markt.

Steven Founder[email protected]06-20413957
Ik doe aanWhatsApp

Geinspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

HubSpotMarketingOnline MarketingSEAStrategy
Toon alle inspiratie