28 apr 2023

Recap – Social Brothers op de Webwinkel Vakdagen 2023

Patrick
✍️ Blog
7 min. leestijd

Webwinkeliers, e-commerce specialisten, digital agencies en marketeers: op 29 en 30 maart waren ze allemaal aanwezig in de Jaarbeurs Utrecht voor de Webwinkel Vakdagen. Dit jaar met wel 14.000 bezoekers en wij waren erbij! Want: als Digital Advertising en Content Specialisten bij Social Brothers weten we als geen ander hoe belangrijk het is om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en digital marketing. 

Het is inmiddels een maand geleden – het perfecte moment om even terug te blikken op wat we hebben gezien, geleerd én gedaan! Sneak peak? Veel lezingen, presentaties, netwerkgesprekken en stroopwafels. 

E-mailmarketing en AI

Belangrijke dingen eerst. Een bakje koffie en een verse – warme – stroopwafel (thanks, BOL.com). Met nieuwe energie en frisse zin in onze eerste lezing gingen we in de rij staan. Wat denk je? Vol! Leermoment #1: ruim van tevoren bij de zaal zijn. 

Gelukkig hadden we een tweede optie klaarliggen: ‘E-mailmarketing en AI’ waar e-mailmarketing expert Jordie van Rijn van emailmonday ons heeft meegenomen in de nieuwste technieken op het gebied van hyper-personalisatie in e-mail en de mogelijkheden van AI. 

Samengevat hebben wij tijdens deze lezing alles geleerd over de toepassing van generative personalisatie met behulp van AI in e-mailmarketing. Jordie heeft ons uitgelegd hoe deze technologie de traditionele methoden van personalisatie ruim overstijgt door individuele content voor elke persoon in je database te genereren. De belangrijkste learnings? Generative personalisatie zorgt voor hogere betrokkenheid van het publiek en een betere gebruikerservaring. 

De digitale transformatie van CASA

CASA, de meeste mensen in Nederland kennen de – van oorsprong Belgische – interieurwinkel wel. De spreker van CASA, Karen Vanstaen, vertelde over de vernieuwde strategie van het bedrijf, waarbij de focus ligt op inspiratie en de transformatie van off- naar online. Het productprogramma, het winkelconcept, de marketingstrategie en de e-commerce strategie zijn allemaal herzien en opnieuw uitgerold in de acht landen in Europa waar CASA actief is. Deze sessie gaf ons een uniek kijkje in de omnichannel uitdagingen waar CASA voor heeft gestaan, hoe zij dit opgelost hebben en natuurlijk hoe wij deze inzichten en technieken kunnen gebruiken om onze klanten nóg beter te helpen. 

Bij Social Brothers zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om ons te blijven ontwikkelen en onze kennis te vergroten. Door het bijwonen van deze lezingen zijn we weer helemaal up-to-date. We kijken nu al uit naar de volgende editie van de Webwinkel Vakdagen! Wil je advies over of hulp met je e-mail marketing? Social Brothers helpt je verder! Neem contact met ons op via de module onderaan deze pagina of ga naar onze contactpagina.

PatrickContent Marketeer[email protected]

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

InnovatieMarketingTrends & ontwikkelingen
Toon alle inspiratie