01 feb 2022

ABP: Hoe brengen we de financiële positie van vrouwen onder de aandacht

steven
Steven
❤️ Project
11 min. leestijd

Voor het ABP hebben wij een campagne ontwikkeld om aandacht te creëren voor de financiële positie van vrouwen. Het ABP pensioenfonds is één van de grootste pensioenfondsen ter wereld en één op de zes inwoners van Nederland is erbij aangesloten.

Ze willen aandacht schenken aan de financiële positie van de Nederlandse vrouw met de campagne Reality Check. Voor deze campagnes heeft Social Brothers samengewerkt met creatief communicatiebureau Enof. Gezamenlijk hebben we een website en socialmediacampagne ontwikkeld.

In deze case:

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures

Oplossing

Om een groot bereik te realiseren voor de campagne hebben we een datagedreven marketingstrategie samengesteld, gebaseerd op het Touch-Tell-Sell principe. Zo wekken we interesse voor het onderwerp binnen de gespecificeerde doelgroep. Daarnaast hebben we een ‘hyper local targeting’ Facebook- en Instagramcampagne opgezet om deelnemers van de Internationale Vrouwendag-mars in Amsterdam te bereiken.

Resultaat

Primaire doelstelling van de campagne was het bereiken van zoveel mogelijk vrouwen via social media. Met 2.800.000 weergaven kunnen we stellen dat dit gelukt is. Binnen de doelgroep zijn er veel Reality Checks uitgevoerd en er is zelfs een wachtlijst ontstaan voor de trainingen. Het belangrijkste is dat er een bewustzijn is gecreëerd, waardoor het ABP mensen aan zich kan binden en zijn imago kan versterken.

Facts & figures

  • Meer dan 2.800.000 weergaven
  • Bijna 15.000 klikken
  • Meer dan 6.000 Reality Checks
  • 300 deelnemers voor de e-learnings

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

DevelopmentMarketingSEASEO
Toon alle inspiratie