09 mei 2022

Partner aan het woord: FYNCH

✍️ Blog
13 min. leestijd

Wij hebben een interview gehouden met Serge van den Berg, CEO van Fynch, over hoe hij de samenwerking met ons, Social Brothers, heeft ervaren. Voor verschillende projecten hebben wij de handen ineen geslagen met Fynch om zo impactvolle projecten te creëren voor onder andere het Low Car Diet en Slim Reizen A20. 

Binnen deze samenwerking levert Fynch de app en software. Wij zijn geheel verantwoordelijk voor de data gedreven marketing en werving expertise. De digitale marketing bestaat onder andere uit de werving en activatie van deelnemers door het opzetten van campagnes. Wanneer Fynch aan projecten werkt die gericht zijn op consumenten, schakelen zij graag de hulp in van Social Brothers om deze doelgroep te bereiken.

Social Post SB x Fynch

Introductie

Serge is samen met zijn partner Joris Smulders in 2019 gestart met het bedrijf Fynch. Fynch is een impactgedreven techbedrijf. Met hun innovatieve app helpen ze werknemers en werkgevers bij het registeren en declareren van zakelijke reizen, woon-werkverkeer en thuiswerkdagen. Tevens stimuleren en belonen ze gebruikers die duurzame en gezonde reis keuzes maken. De app herkent wanneer iemand fietst, wandelt, met het ov reist, de auto pakt en zelf wanneer iemand per vliegtuig reist. De data biedt inzicht in de hoeveelheid COdie je per dag uitstoot. Het doel is gedragsverandering te stimuleren bij de gebruiker om bewuster en gezonder te reizen door meer te gaan fietsen, wandelen of thuis te werken. Die gedragsverandering wordt aantrekkelijk gemaakt via gedifferentieerde kilometer vergoedingen, via gamification en via de beloningen die de app biedt. In de app kunnen gebruikers coins verdienen voor duurzaam en vitaal reisgedrag. Deze coins kun je inwisselen in de webshop voor ‘gezonde’ producten zoals fietsattributen en sportkleding. Ook kunnen werkgevers verschillende kilometervergoedingen instellen om de duurzame vorm van mobiliteit te stimuleren.

‘We geven werkgevers inzicht in het reisgedrag en de COuitstoot van hun werknemers, daarnaast helpen we bij het stimuleren van duurzame mobiliteit. We geven de mogelijkheid aan werkgevers om verschillende kilometervergoedingen in te stellen. Zo zie je steeds vaker dat werkgevers bij de fiets en elektrische auto’s een hogere kilometervergoeding geven dan bij een benzineauto.’

fynch mobile app

Hoe het begon

Vroeger heeft Serge bij Shell gewerkt, waar hij al het belang inzag van het verminderen van CO-uitstoot. Deze visie zorgde ervoor dat Serge en Joris samen hun eigen bedrijf zijn begonnen, ProDrive Learning. Later heeft dit zich doorontwikkeld tot Fynch.

Beide mannen hebben een persoonlijke drijfveer om zich in te zetten voor de vermindering van de ecologische voetafdruk. Ze vinden het belangrijk voor de toekomst van hun kinderen om mee te helpen aan het behalen van de klimaatdoelstellingen. Ze zijn er van bewust dat voor een verandering er niet alleen gekeken moet worden naar nieuwe techniek, maar ook zeker naar de verandering van consumentengedrag. Ze dragen hun steentje bij door zich in te zetten voor duurzame mobiliteit. 

‘Als bedrijf hebben we als drijfveer om 500.000 ton CO jaarlijks te besparen. Daar moet je niet alleen veel gebruikers voor hebben, maar zij moeten ook hun gedrag aanpassen en duurzamer gaan reizen.’ 

fynch mobile app 2

De samenwerking met Social Brothers

Vanuit de samenwerking met de Verkeersonderneming (Momenteel bekend als Zuid-Holland Bereikbaar) had Serge al van Social Brothers gehoord. Na een kennismaking heeft Fynch besloten om met ons te gaan samenwerken.

Voor de Slim Reizen A20 campagne van de Verkeersonderneming willen we reizigers over de A20 onderdeel laten uitmaken van een (online) community en hen activeren om deel te nemen aan de A20 Slim Reizen Challenge. Het doel van de campagne is om door data-gedreven wervingscampagne de juiste doelgroep te informeren, stimuleren en activeren om slimmer te gaan reizen. Door het inzetten van doelgerichte (online) acties op bewezen gedragsprincipes hebben we inzichten gekregen waar we vervolgens onze campagne verder op konden sturen.

‘Voor A20 heeft Social Brothers in twee maanden tijd een hele mooie campagne opgezet, die goed liep.’ (Denk hierbij aan een totaal van 1.569.650 weergaven met een bereik van 493.999) 

Het gehele projectmanagement wordt door Serge als een van de sterkste eigenschappen van Social Brothers ervaren. ‘Het geeft een gevoel van vertrouwen dat de campagnes volledig overgelaten kunnen worden aan Social Brothers.’ Daarnaast gaf hij aan dat de communicatie en uitvoering altijd professioneel wordt opgepakt. De rapportages die aangeleverd worden geven een duidelijk inzicht van wat er is gedaan en welke resultaten behaald zijn. Hij ziet Social Brothers als een waardige creatieve sparringpartner.

‘End-to-send kun je bij Social Brothers terecht om de digitale marketing uitbesteden. Het is erg fijn om dit compleet uit handen te kunnen geven. Jullie zijn natuurlijk heel erg gericht op de online communicatie waarbij ik persoonlijk soms de offline, traditionele marketing mis. Dit zou wellicht meer aandacht kunnen krijgen.’

Wil je graag meer lezen over onze verschillende campagnes? Check dan vooral onze Projecten ❤️

Ik doe aanWhatsApp

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

MarketingOnline MarketingStrategyTech
Toon alle inspiratie