01 feb 2022

Samen groeien met het leukste klimbos van Nederland

steven
Steven
❤️ Project
9 min. leestijd

Introductie

Social Brothers is de vaste online marketingpartner van Fun Forest. Fun Forest is het leukste klimbos van Nederland. Op vier verschillende plekken kun je bij het klimpark letterlijk de boom in, maar er zijn ook andere avonturen te beleven zoals Archery Tag, suppen en team building.

Fun Forest staat garant voor een geweldig avontuur in de natuur. Samen met Fun Forest hebben we een volledig vernieuwde website ontwikkeld, verbeteren we op maandelijkse basis de marketingresultaten en hebben we een business-to-business (B2B) propositie ontwikkeld. 

In deze case:

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures

Oplossing

Voor Fun Forest hebben we een conversiegerichte website ontwikkeld in meerdere talen. Het marketingteam en het designteam hebben nauw samengewerkt voor de ideale customer journey: hoe gaan de bezoekers over de website? Waar moeten call-to-action buttons komen? Het doel hierbij is om meer conversies binnen te halen – met minder geld. Daarnaast is de website volledig geautomatiseerd. Elke boeking kan direct van de website verlopen. Dat is wel zo makkelijk voor Fun Forest en zorgt voor minder kosten.

Om de online groei voor Fun Forest te stimuleren, zetten we Google Ads, social ads en SEO-landingspagina’s in. Om de bezoekers te spreiden laten we de Google Ads enkel op specifieke tijden draaien. De campagnes houden zo rekening met de maximale bezettingsgraad: het heeft immers geen zin om te adverteren wanneer er geen resultaat kan worden behaald.

We hebben een analyse gedaan van de historische data en onder andere uitgezocht hoeveel dagen van tevoren mensen gemiddeld een boeking plaatsen. Op basis van deze gegevens hebben we vervolgens een Google Ads script geïmplementeerd, waarin campagnes geautomatiseerd zowel uit als aan worden gezet. Daarmee hebben we de resultaten van Fun Forest gigantisch kunnen verbeteren!

Facts & figures

In het hoogseizoen van juni, juli en augustus:

  • Was onze CTR gemiddeld 25.46%
  • Betaalden wij gemiddeld €0,10 voor een klik
  • Was ons conversieratio daarmee gemiddeld 11.87%
  • Betaalden wij daarmee gemiddeld €0,84 voor een boeking – op de laagste dag was dit slechts €0,34

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

DevelopmentMarketingSEASEOUX Design
Toon alle inspiratie