04 jul 2022

Partner aan het woord: Prepr

✍️ Blog
15 min. leestijd

We hebben weer een nieuwe interview gehouden met een van onze partners. Wij spraken met Jouko Huismans, de CEO van Prepr. Wat is Prepr? Wat vindt Jouko van onze samenwerking? En wat kunnen wij samen wellicht nóg beter doen? Allemaal interessante vragen die wij in dit interview graag beantwoord zien! 

Prepr is een headless CMS-platform met ingebouwde personalisatie. Wij werken al 1,5 jaar samen met Prepr en bieden deze software als oplossing aan onze klanten. Er zijn verschillende redenen waarom er bij sommige klanten voor een headless CMS gekozen wordt. Allereerst is een headless CMS handig als je content op meerdere platformen wilt publiceren zonder dubbel werk te verrichten. Daarnaast is een headless CMS door zijn schaalbaarheid en flexibiliteit zeer geschikt voor content gedreven platformen. Recent hebben wij Prepr als content management platform nog ingezet voor projecten met de Landelijke Cliëntenraad en Human Total Care.

 

Prepr Headless CMSIntroductie

Prepr is in 2019 gelanceerd. Sindsdien veroveren zij de markt met hun headless CMS-systeem. Ze verkopen hun product internationaal, maar Jouko vertelt dat zij het belangrijk vinden om een sterke homebase in Nederland en België te houden. Wat hen onderscheid in de markt is de optimalisatie en personalisatie die zij toevoegen aan content management. Het platform is gebaseerd op big data technologie waardoor data-gedreven content management mogelijk wordt. Dit betekent dat content kan worden gepersonaliseerd op basis van interesse en gebruikersprofiel. Deze gepersonaliseerde online ervaring zorgt voor een betere engagement en een hoger conversiepercentage. 

‘Daar waar content een driver is voor de business, kunnen wij klanten heel goed helpen. Ons product biedt één oplossing voor content management en personalisatie.’

Onze samenwerking met Prepr bestaat uit drie verschillende fases. 

  • De marketingfase
  • De salesfase 
  • De projectfase 

De eerste fase is de marketingfase. In deze fase zorgt zowel Prepr als Social Brothers dat de funnel wordt gevuld met leads die passen in het ideale klantprofiel van beide bedrijven. Ten tweede is de salesfase. Social Brothers is binnen deze fase in de lead. Prepr wordt als oplossing aan verschillende klanten van Social Brothers aangeboden. De laatste fase is de projectfase waarin gebruikers worden ondersteund in zowel het implementeren als het gebruiken van Prepr.

Amsterdam city cardDe samenwerking met Social Brothers

De samenwerking is ontstaan door het project City Card app van amsterdam&partners, de citymarketing organisatie van regio Amsterdam. Wij werkte hierin samen met Capitola. Dit was het eerste project waarbij Prepr met ons heeft samengewerkt. 

‘Social Brothers had toen nog geen vaste headless CMS partner. Wij vullen elkaar mooi aan, vandaar dat deze samenwerking vrij voor de hand lag. Wij doen geen implementaties voor klanten, terwijl Social Brothers deze service juist wel aanbiedt. 

Prepr en Social Brothers hebben een constructieve samenwerking waarbij we ook constructief kritisch zijn op elkaar. Zo maken we elkaar beter en versterken we elkaar. Hiervoor is open en eerlijkheid naar elkaar erg belangrijk. Alleen dan kan je tegen elkaar zeggen wat in de toekomst beter zou kunnen. 

‘Wat mij duidelijk is aan de samenwerking tussen Prepr en Social Brothers, is dat we altijd een oplossing vinden voor de problemen waar we tegenaan lopen. Onze open communicatie bevalt mij zeer goed. Niet lullen, maar poetsen!’

Als Jouko zou moeten denken over punten waarin wij onze samenwerking nog kunnen verbeteren, dan denkt hij dat er nog kansen liggen in co-marketing. Het is een mooie kans om klanten te werven die zowel in het Prepr- als Social Brothers-klantprofiel passen. Bij Prepr is marketing en content marketing een steeds belangrijkere rol gaan spelen. Door deze co-marketing denkt hij dat we als bedrijven elkaar kunnen helpen structureel nog beter te worden.

‘Social Brothers is een fris, creatief en open minded bedrijf. Als klant is je project in goede handen. Social Brothers leidt projecten tot een goed resultaat, daar hebben zij de expertise en de mindset voor.’ 

Wat brengt de toekomst?

De komende twee jaar wil Prepr zich vooral op de Noord- en West Europese markt richten. Het bedrijf heeft recent een investering binnengehaald waardoor ze in staat zijn hun productontwikkeling te versnellen en de marketing & sales op te schalen. Naast het opschalen van het bedrijf, hebben ze ook de ambitie om de komende periode hun omzet te verdubbelen. Prepr’s long term doel? Ze willen in het segment van datagedreven content management marktleider worden. Er zijn ongeveer tien headless CMS aanbieders op de markt, hiervan is Prepr de enige aanbieder in Nederland. Het bedrijf onderscheidt zichzelf van de concurrentie door het aanbieden van personalisatiemogelijkheden. 

‘We richten ons met name op bedrijven met interesse in personalized lead generation. Onze doelgroep gebruikt digitale kanalen zoals websites en apps om hun eigen klanten aan te trekken. Het doel van onze klanten is om door middel van personalisatie hun leads te converteren.’

Toekomst van Prepr

 

Wil je graag meer lezen over onze verschillende campagnes? Check dan vooral onze Projecten ❤️

Ik doe aanWhatsApp

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

MarketingOnline MarketingStrategyTech
Toon alle inspiratie