11 nov 2022

Een ‘digitaal’ Handjehelpen om meer aanmeldingen te genereren

❤️ Project
10 min. leestijd

Soms gaat het even minder lekker en heb je behoefte aan een luisterend oor. Onze partner Handjehelpen reikt graag een helpende hand toe aan speciale doelgroepen met een hulpvraag. Deze speciale doelgroep bestaat onder andere uit kinderen en volwassenen met een chronische ziekte, beperking of gedrag dat om extra zorg en aandacht vraagt. Handjehelpen is een non-profit organisatie actief in de regio Utrecht. Ze koppelen hulpbehoevende aan een eigen vrijwilliger of stagiair, echte hulp-op-maat! Doordat hulpvragers er een maatje bij krijgen hebben ze meer sociaal contact, hierdoor zitten ze beter in hun vel.

Om deze hulpvragen te kunnen blijven faciliteren heeft Handjehelpen meer donateurs, vrijwilligers en stagiaires nodig. Het zou zonde zijn als deze koppelingen niet meer gemaakt kunnen worden, vandaar dat wij graag een (digitaal) helpende hand bieden.

In deze case

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures
Handjehelpen 47% Conversiestijging

Uitgebreid zoekwoorden onderzoek

Oplossing

Door uitgebreid zoekwoorden onderzoek is in kaart gebracht wat de zoekbehoefte is van de drie verschillende doelgroepen van Handjehelpen. Na het zoekwoorden onderzoek zijn er campagne gedraaid zowel op Google Ads als op Google Grant. Door het uitgebreide zoekwoorden onderzoek kan het Google Grants account flink uitgebreid worden. Dit heeft gezorgd voor extra clicks en konden we meer volume draaien. Het zoekwoorden onderzoek bood ons specifieke ‘always on’ campagne met een wisselende focus;  het aantrekken van vrijwilligers, stagiairs of donateurs. Dit account wordt doorlopend geoptimaliseerd en verbeterd.

 Daarnaast zijn periodieke push campagnes op Facebook gedraaid voor actieve werving. Ook binnen deze campagne shift de focus steeds naar een ander aandachtspunt; vrijwilligers, stagiaires en donateurs. Om een hoge CTR te behalen heeft ons team de advertenties en landingspagina’s zo goed mogelijk weten aan te sluiten op de zoekbehoefte van de doelgroepen. Binnen de campagnes is rekening gehouden met de locatie en radius waarin de doelgroep zich bevindt, zo sluit het zoekresultaat aan bij de zoekintentie van de gebruiker.

Facts & figures

Google Ads Grant:

  • 47% conversiestijging
  • 30% meer clicks

Google Ads Search:

  • 126% meer conversies, bij gelijke kosten
  • kosten per conversie -50%
  • 48% stijging conversiepercentage
Handjehelpen 30% meer clicks

Kennismaken met Niels de Leng, Business developer

Plan direct een afspraakNeem contact op
Ik doe aanWhatsApp
Steven Founder[email protected]06-20413957
Ik doe aanWhatsApp

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

DevelopmentDigitoegankelijkheidHubSpotOnline MarketingSEASEOStrategyUX Design
Toon alle inspiratie