5. Gewenste werkwijze
Stem duidelijk af hoe je de communicatie tussen beide partijen geregeld wilt hebben. Denk hierbij aan wanneer en hoeveel afstemmomenten je zou willen. Geef het aan wanneer jij tussentijdse voortgang doorgestuurd zou willen krijgen voordat het eind materiaal volgt. Een duidelijke planning voorkomt miscommunicatie en is de eerste stap naar een goede workflow.
6. Kernboodschap
Benoem de belofte die je waar wilt maken. Dit is de boodschap die jij met je website, merk of bijv. campagne wilt overbrengen, echter komt deze boodschap niet altijd hetzelfde over bij de ontvanger. Het is dus van belang om duidelijk na te gaan of jouw kernboodschap wel uitstraalt wat jij in gedachten hebt. Een agency kan je helpen met het bijschaven van deze boodschap.
7. Conceptideeën
Als bedrijf heb je vaak al een idee van een strategische richting of een creatief idee dat je graag verder zou willen uitvoeren. Schroom niet je ideeën op papier te zetten. Het helpt de agency om de goede richting op te gaan, al verrassen zij je natuurlijk ook graag. Een werksessie met beide partijen kan de creativiteit laten bloeien en een positieve invloed hebben op de conceptideeën.
8. Tone of voice/stijl
Heb je een eigen brandbook, styleguide of tone of voice? Deel dit documenten dan vooral met jouw agency zodat de informatie meegenomen kan worden in de strategieontwikkeling. Geen eigen brandbook of tone of voice? Ook geen probleem, een agency kan aansluitend op jouw wensen een passende communicatie en huisstijl creëren. Zo weet je zeker dat de content aansluit bij jouw merk.