24 mrt 2022

MBO Utrecht: Studenten helpen met het kiezen van hun studie

Melvin Woudenberg
Melvin
❤️ Project
9 min. leestijd

Bij MBO Utrecht kunnen mbo-studenten wel 50 verschillende opleidingen volgen verspreid over verschillende locaties in de stad. MBO Utrecht kenmerkt zich door kleinschalig onderwijs met veel persoonlijk contact. Zo’n 500 docenten geven les aan 5.000 studenten. Om leerlingen die een studiekeuze moeten maken, bekend te maken met MBO Utrecht heeft de mbo-opleiding de hulp van Social Brothers en Enof ingeroepen.

In deze case

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Facts & figures

Mobile first gericht marketing campagne

Oplossing

We hebben een marketingcampagne opgezet via social media waarin alle stappen van de customer journey aan bod komen. Via de keuzehulptool click helpt MBO Utrecht toekomstige studenten met oriënteren. Via video’s van studenten, rondleidingen en een open dag geeft MBO Utrecht toekomstige studenten een beeld van de school.

We hebben social ads gerealiseerd die passen bij deze fases, gericht op zowel ouders als leerlingen. Met een uitgebreide retargetingstructuur zorgen we dat de ads aansluiten bij de websitebezoeken. Zo hebben we onder andere retargeting voor de verschillende interessegebieden, de verschillende opleidingen en de Open Dag. Daarnaast hebben we de opleidingspagina’s geoptimaliseerd voor SEO en optimaliseren we wekelijks de SEA-campagnes. Zo vinden toekomstige studenten nog makkelijker de informatie die ze nodig hebben.

Facts & figures

In één jaar:

  • 3.600 aanmeldingen voor de Open Dag
  • CTR van 19,6% en een stijging
  • Stijging in het aantal conversies via Google Ads met 26%
  • Stijging in het aantal Facebook conversies met 43%
Steven Founder[email protected]06-20413957
Ik doe aanWhatsApp

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

MarketingSEASEOUX Design
Toon alle inspiratie