20 feb 2024

Even voorstellen: Business Unit Manager Melvin Woudenberg

Patrick
🎤 Interview
10 min. leestijd

Werken bij Social Brothers

Even voorstellen: Business Unit Manager Melvin Woudenberg

Kun je mij iets vertellen over jezelf en je rol binnen het bedrijf?

‘Ik ben Melvin, Business Unit Manager bij Social Brothers en doe dat alweer zeven jaar! Ik ben hier ooit begonnen als marketing stagiair, terwijl ik Business Management studeerde. Na ongeveer een jaar veranderde de afdeling behoorlijk. Ik was net afgestudeerd toen Steven en ik besloten dat ik volledig de marketingkant op ga.

Dat was voor ons destijds nog vrij nieuw, maar klanten bleven tevreden en langzaamaan voegden we meer collega’s toe aan het team. Inmiddels ben ik dus Business Unit Manager voor Social Brothers. Dat gaat wat minder over marketing en wat meer over bedrijfskundige aspecten, zoals omzet en budgetten. Voor mij is dit de ideale baan!’

Wat is na al die tijd je favoriete herinnering?

‘Ik werk al bijna 8 jaar bij Social Brothers. Het is dus best lastig om één herinnering te kiezen. Maar als ik er persoonlijk op terugkijk, denk ik dat de werkvakantie naar Italië een van de hoogtepunten is geweest. Als een soort familie samen naar Italië om in de zon te werken, maar het ook ontzettend gezellig te hebben.’

Kun je iets vertellen over een project waaraan je hebt gewerkt, waar je trots op bent?

‘Ik ben wel heel trots op het werk dat we hebben verricht voor EASY Noise Control. 6 jaar geleden zijn we onze samenwerking begonnen en hebben we veel groei kunnen realiseren door hen volledig te ontzorgen op digitaal vlak. Denk aan CRM, website-ontwikkeling, digitale marketing én branding. Het vertrouwen dat we deze jaren hebben gekregen maakt dit project echt bijzonder.’

Wat inspireert jou om te blijven werken in deze sector?

‘Wat mij inspireert om te blijven werken in deze sector is het feit dat het elke dag verandert. Resultaten kunnen variëren, soms is er groei en soms is er een daling, maar de reden is nooit hetzelfde. Het vereist voortdurende optimalisatie en sturing. Ik vind het geweldig dat klanten met uiteenlopende complexe vragen bij ons komen en dat wij hen kunnen helpen als agency. Of het nu gaat om een branding vraagstuk waarbij ze zich op de markt willen positioneren of het verhogen van de ROI van een Google Ads-campagne. Ik ga de uitdaging graag aan!’

Welke vaardigheden heb je ontwikkeld tijdens je tijd bij het bedrijf en hoe hebben deze je geholpen in je carrière?

‘Ik denk mensen enthousiasmeren en meenemen in mijn verhaal. Ik geniet ervan om over mijn passie te praten en ik merk dat dit enthousiasme ook op anderen overslaat. Het bedrijf voelt soms als mijn kindje; ik ben er dag en nacht mee bezig. Die passie en dat enthousiasme heeft me veel geholpen in mijn saleswerk, waar ik klanten kan inspireren en betrekken. 

Maar ik heb ook geleerd om realistisch te zijn. Als de resultaten niet goed zijn, accepteer ik dat en ga ik ermee aan de slag. Vroeger had ik wel mooie woorden, maar wist ik niet echt inhoudelijk te zijn.’

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit en hoe houd je jezelf gemotiveerd en productief?

‘Een typische werkdag voor mij begint met een kopje koffie. Mijn dag begint meestal wat eerder zodat ik alles kan voorbereiden zodat iedereen kan starten en wat taken kan afronden zonder gestoord te worden. Aan de andere kant heb ik ook veel klantafspraken die alle kanten op kunnen gaan. Soms ben ik een consultant rol, soms evalueer ik een campagne of neem ik deel aan een brainstormsessie. Wat ik zo leuk vind, is dat mijn week niet structureel vast gepland is. Elke week is heel anders en mijn dagen zijn nooit hetzelfde. Oh, en koffie. Onmisbaar!’

Hoe zou je de bedrijfscultuur van Social Brothers omschrijven?

‘Eén woord staat bij ons centraal: samen. Samen lol hebben, samen groeien, samen een extra stap zetten voor de klant én voor het team. Of we nu een deadline hebben en even flink moeten knallen of juist samen kunnen genieten van  de goede resultaten, we ervaren het samen. We geloven dat successen gevierd moeten worden, en daarom organiseren we op vrijdagmiddag uitjes, borrels en zelfs weekendjes weg.’

Welk advies zou je jezelf geven toen je net begon bij Social Brothers?

‘Toen ik net begon, was ik een jonge kerel van 22 jaar oud en zat ik soms aan tafel met de directeur marketing. Op zulke momenten had ik soms twijfels en dacht ik: “Kan ik dit wel?”. Maar nu, met de kennis en ervaring die ik heb opgedaan, realiseer ik me dat ik veel eerder in mezelf had moeten geloven. Ik zou willen zeggen tegen mijn jongere zelf: “Melvin, jij kunt dit gewoon. Heb vertrouwen in jezelf en je capaciteiten.’

This or That?

Nooit meer Social Media gebruiken of nooit meer een film/serie kijken?

‘Ik zou ervoor kiezen om nooit meer een film of serie te kijken. Eerlijk gezegd kijk ik al zelden wat, dus dat zou niet zo’n grote verandering voor mij zijn. Ik ben wel een fanatieke gebruiker van social media, vooral TikTok.’

Nooit meer je telefoon gebruiken of nooit meer je laptop?

‘Nooit meer mijn laptop. Ik ben behoorlijk bedreven in mijn werk en zou bijna een pen durven verkopen zonder een presentatie op mijn laptop te gebruiken. Aan de andere kant is een telefoon belangrijker om in contact te blijven en overal bereikbaar te zijn.’

Elke dag een liedje zingen voor het hele kantoor of nooit meer VrijMiBo’s?

Ik zou er geen moeite mee hebben om elke dag een liedje te zingen voor het hele kantoor. Ik ben vaak al aan het meeneuriën op een of andere techno-set, dus om er bij te zingen vind ik niet zo erg.’ 

 

Wil je ook werken bij Social Brothers? Bekijk hier onze vacatures!

Steven Founder[email protected]06-20413957
Ik doe aanWhatsApp

Geinspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

Werken bij
Toon alle inspiratie