Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Waar we trots op zijn

Benieuwd waar wij eerder aan gewerkt hebben? Wij zijn ontzettend trots op onze breed georentieerde projecten en laten ze dan ook dolgraag zien. Van een luxe meubelfabrikant (LINTELOO) tot een netwerkorganisatie in de haven van Rotterdam (iTanks).
Ontdek onze opdrachtgevers én opdrachten hiernaast.

Neem contact op

5 tips om HubSpot beter in te zetten voor inbound sales

geschreven door Steven Ammerlaan op 01 sep. 2020

Voor het salesteam van je bedrijf is een CRM-systeem onmisbaar. Het geeft een overzicht van de klanten en het klantcontact. Zo houd je zelf het overzicht en wordt het makkelijk om zaken over te dragen aan een collega. Maar het CRM van HubSpot geeft je samen met de Sales Hub meer mogelijkheden dan het standaard programma’s voor klantbeheer. 

Meer weten over HubSpot? Lees dan ook onze whitepaper met de 33 ultieme HubSpot-hacks!

Download de whitepaper met 33 HubSpot-hacks

We geven je vijf tips om met HubSpot meer uit je inbound sales te halen!

1. Leg contact via sequences

Met sequences kun je een serie van e-mails of andere follow-ups versturen naar een SQL. Het is een vorm van automatische één-op-één communicatie. Denk aan een mail na een ontmoeting op een conferentie. Automatiseer wat er gebeurt als er na drie dagen geen reactie komt, na vijf dagen enzovoort. 

Let op: Sequences zijn alleen beschikbaar onder de Sales Hub. Dat is niet zo gek: sequences zijn sterk getarget en daardoor veel persoonlijker dan de workflow-mails. Daarom is de workflow vooral geschikt voor marketing en de sequences voor sales.

2. Automatiseer taken

Als je op het instellingenicoontje klikt in het hoofdmenu, ga dan naar ‘Sales > Deals’. Klik op ‘edit or add another pipeline’. Klik vervolgens op het Automation tabblad en klik op ‘Create a workflow’. Daarna kun je kiezen voor ‘Create a task’. Hiermee heeft het salesteam overzicht van welke taken nodig zijn voor welke deals. 

De taken kunnen toegewezen worden aan teamleden en er kunnen ook deadlines, details, reminders en meer aan toegevoegd worden. Tevens worden deals automatisch verder verschoven als taken afgerond zijn.

Zo maakt HubSpot het werk van het salesteam efficiënter! Dat komt weer in het voordeel van je klanten die hierdoor sneller geholpen kunnen worden. En tevreden klanten zijn natuurlijk een belangrijk onderdeel van inbound sales.  

3. Gebruik de HubSpot Meetings Tool

Om snel afspraken met leads te maken, maak je gebruik van de HubSpot Meetings Tool. Zo kunnen leads makkelijk en op een laagdrempelige manier tijd inplannen met een medewerker van het salesteam. De tool synchroniseert met zowel de Google-kalender als de Office 365-kalender, waardoor leads altijd je actuele beschikbaarheid zien. 

Je kunt er meteen voor zorgen dat mensen die een afspraak ingepland hebben in een ander segment van het CRM komen te staan. Zo krijgt bijvoorbeeld iemand die SQL is geworden door het maken van een afspraak geen mails meer krijgt gericht op MQL’s. 

Beide functies van HubSpot zorgen ervoor dat je je klanten sneller en beter kan helpen en passen dus binnen het principe van inbound sales.

4. Implementeer een chatfunctie op je website

Mensen willen contact met andere mensen, ook online. Door een chatfunctie te implementeren maak je het voor je klanten makkelijker om contact met je op te nemen. Je kunt snel hun vragen beantwoorden. De in-app chat van HubSpot voor SaaS-bedrijven herkent bezoekers. Zo lever je vlekkeloze service voor ingelogde bezoekers. Je kunt zelfs een seintje krijgen als een SQL op je website verschijnt, waardoor een medewerker van het salesteam het gesprek via de chatbot kan initiëren.

5. Koppel HubSpot aan je mail

Door HubSpot en mail met elkaar te koppelen, heb je niet alleen makkelijk toegang tot de contactgegevens van je klanten, maar heb je ook de mogelijkheid om de resultaten van je e-mails bij te houden.  Met twee simpele vinkjes geef je aan of je je mail wilt loggen en/of tracken. Hierdoor heb je in je HubSpot CRM een duidelijk overzicht van wat er met de mail is gebeurd, bijvoorbeeld of de mail gelezen is en of hij tot een conversie geleid heeft.

Meer weten?

Wil je meer weten over de voordelen van HubSpot voor inbound sales neem dan contact op Social Brothers. Als officiële partner van HubSpot helpen we je graag.

Lees ook ons blog met 5 tips om HubSpot in te zetten voor je customer service.

Lisanne Vroomen

Lisanne Vroomen

Lisanne is tekstschrijver bij Social Brothers.
Lisanne Vroomen

Laatste berichten doorLisanne Vroomen (Bekijk Alle)

Inspiratie nodig bij een project?

Neem contact op via Whatsapp

info@socialbrothers.nl

030 737 09 02

Utrecht, Europalaan 100
Rotterdam, Klinknagelstraat 8