Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Waar we trots op zijn

Benieuwd waar wij eerder aan gewerkt hebben? Wij zijn ontzettend trots op onze breed georentieerde projecten en laten ze dan ook dolgraag zien. Van een luxe meubelfabrikant (LINTELOO) tot een netwerkorganisatie in de haven van Rotterdam (iTanks).
Ontdek onze opdrachtgevers én opdrachten hiernaast.

Neem contact op

5 HubSpot hacks voor je customer service

geschreven door Steven Ammerlaan op 21 aug. 2020

Bij inbound marketing draait het niet alleen om marketing, maar ook om sales en service. Dat zijn immers de momenten dat je klanten blij kan maken. Dat zorgt er niet alleen voor dat klanten terugkomen, maar ook dat ze andere klanten voor je binnenhalen.

Dit is hét principe van het vliegwiel van inbound marketing. En dat het werkt blijkt wel! Groeiende bedrijven investeren in customer service. Maar hoe helpt HubSpot je bij een goede customer service? We geven je vijf HubSpot hacks voor je klantenservice.

Wil je meer weten over het principe van inbound marketing, lees dan ons blog hierover.

1. Zet live chat in

Live chat is goed voor klanttevredenheid. Via een chat kun je klanten en leads snel te woord staan en op weg helpen. Snelle service zorgt natuurlijk voor tevreden klanten. Dit kan via een chat met een medewerker, maar ook via de HubSpot chatbot. Hierdoor ben je ook buiten kantooruren bereikbaar en is er nooit een wachttijd. 

Daarnaast kan de chatbot efficiënt gebruik maken van informatie in je CRM en in je database. Een goede chatbot kan daardoor snel en efficiënt tot wel 40% van je klantvragen afhandelen. 

2. Maak gebruik van de universal inbox

Tegenwoordig zijn er veel verschillende communicatiemiddelen beschikbaar. Een klant legt misschien contact via LinkedIn-chat om vervolgens een afspraak te maken via mail en daarna via zoom te overleggen. 

Dat maakt het lastig om het overzicht te bewaren tussen alle contactmomenten en wat er in die contactmomenten besproken is. En dat overzicht is wel noodzakelijk voor een goede klantenservice. Niks is zo vervelend als een medewerker die nergens wat van weet.

Met HubSpot Conversations heb je een universele inbox voor zowel live chat, social media en e-mail. Met de universele inbox houden niet alleen al je teams het overzicht over klantcontacten, maar kun je ook op je gesprekken beantwoorden, ongeacht het kanaal. Zo helpt HubSpot bij het verbeteren van je customer service.

3. Houd contact met je collega’s

Het HubSpot CRM creëert geen wanden tussen marketing, sales en service en dat is heel handig voor een goede customer service. De klantenservice heeft met HubSpot namelijk goed zicht op de contacten die een klant al met marketing en sales heeft gehad. Hierdoor kunnen ze klanten beter te woord staan en sneller inspelen op vragen. 

Maar de samenwerking werkt natuurlijk ook de andere kant op. Stel dat de klant contact heeft gehad met customer service over een technisch probleem dat nog steeds niet is opgelost. Klantenservice kan dan een notitie maken voor het salesteam om niet te verkopen in deze gevoelige situatie.

4. Blijf in contact met je klanten

Om je klanten echt blij te maken, is het belangrijk om te weten waar je klanten nu echt behoefte aan hebben én of jij dat wel levert. Enquêtes zijn hiervoor een geschikte tool.

Dit kan makkelijk met de customer feedback software van HubSpot. Hiermee kun je zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek doen en bijvoorbeeld zicht krijgen op je Net Promoter Score (NPS) of je Customer Effort Score (CES). 

De informatie van alle surveys kun je inzien via één dashboard. Zo kan het hele customer serviceteam in HubSpot makkelijk zien hoe de klanttevredenheid zich ontwikkeld. Je ziet waar kansen en verbeterpunten liggen, waardoor je de strategie van je klantenservice kan aanscherpen. Het is ook mogelijk om de klanttevredenheid van jouw klanten af te zetten tegen het  gemiddelde in jouw sector. 

5. Zet in op ‘self service’

Niet alleen kinderen worden blij van ‘zelf doen’. Hoe meer je je klanten op weg helpt om zelf zaken op te lossen, hoe tevredener ze zullen zijn. Iets zelf doen geeft immers voldoening.

Self service kun je bevorderen door je kennis te delen via blogs, whitepapers en online sessies. Zo komen je klanten meer te weten over de mogelijkheden van jouw product of dienst waardoor ze er ook meer uit kunnen halen.

Deze vorm van het verblijden van je klanten of opdrachtgevers is een belangrijk onderdeel van de inbound marketingstrategie van HubSpot. Je kunt hiervoor gebruik maken van tools van HubSpot, zoals de tool om een topic cluster vorm te geven, maar dit hoeft uiteraard niet.

Meer weten?

Wil je meer weten over HubSpot of over andere tools om je customer service smooth te laten lopen? Bekijk onze andere blogs of schrijf je in voor de nieuwsbrief. 

Voor vragen kun je gerust contact opnemen met Social Brothers. Wij staan voor je klaar.

Download de whitepaper met 33 HubSpot-hacks

Lisanne Vroomen

Lisanne Vroomen

Lisanne is tekstschrijver bij Social Brothers.
Lisanne Vroomen

Laatste berichten doorLisanne Vroomen (Bekijk Alle)

Inspiratie nodig bij een project?

Neem contact op via Whatsapp

info@socialbrothers.nl

030 737 09 02

Utrecht, Europalaan 100
Rotterdam, Klinknagelstraat 8