11 feb 2022

De voordelen van HubSpot

Steven
✍️ Blog
11 min. leestijd

Misschien heb je eerder gehoord van Inbound Marketing? Maar wat is het ook alweer? Inbound is een methode om je organisatie te laten groeien. Het is gebaseerd op het bouwen van betekenisvolle en langdurige relaties met je klanten door middel van waardevolle content en ervaringen en door klanten te helpen om hun doelen te bereiken. Want als je klanten succes hebben, heb jij dit ook. Een van de voordelen van HubSpot is dat het volledig gericht is op Inbound Marketing.

Het HubSpot CRM is softwarepakket gebouwd rondom de inbound methode. Het helpt jou en je klanten om te groeien. In dit blog bespreken we wat HubSpot biedt aan marketing, sales, service team om doelen te bereiken en wat de voordelen zijn van HubSpot.

Het voordeel van HubSpot: samenwerking

In de ideale situatie werken alle teams samen om de inbound ervaring gedurende de hele buyer’s journey te ondersteunen. De buyer’s journey moet zo een weg zonder hobbels worden. Maar in realiteit is er vaak frictie bijvoorbeeld door inefficiënte processen. Dat kan weer leiden tot een negatieve ervaring voor je leads of potentiële klanten. Waar zie jij nog ruimte voor verbetering?

Marketing

Genereer kwalitatieve leads of MQL’s

Creëer en beheer content, trek leads aan en ‘nurture’ hen totdat ze klaar ze voor de sales afdeling

Sales

Maak van leads klanten

Ga een verbinding aan met potentiële klanten, demonstreer de waarde van je aanbod en sluit deals

Service

Maak van klanten promotors van je bedrijf

Los problemen van klanten op en zorg dat klanten tot promotoren worden

Van funnel naar vliegwiel: de buyer’s journey als cirkel

Het vliegwiel is een model van HubSpot om de stuwkracht uit te leggen die je krijgt als je je hele organisatie afstemt op een leveren van een goede ervaring voor de klant. Je gebruikt de stuwkracht van tevreden klanten om referenties te krijgen en je sales te kunnen verhogen. In principe blijft je organisatie vanzelf doordraaien als je een goede klantervaring op plek 1 stelt en voortdurend tevreden klanten aflevert. Met de inbound methode als het fundament doorloop je de drie fases van het vliegwiel: attract, engage & delight of aantrekken, verbinden & blij maken.

Het HubSpot CRM platform

Het HubSpot CRM geeft je de gereedschappen die je nodig hebt om te blijven werken aan de klantervaring die jij vliegwiel aandrijft. Alles zit in één database, dus iedereen in je organisatie – Marketing, Sales, Service & Operations – werkt met hetzelfde systeem. Hierdoor is er een vlekkeloze overdracht tussen verschillende teams mogelijk en dit resulteert in een betere ervaring voor je klanten.

Een overzicht van de tools in het HubSpot CRM platform:

CRM Platform

  • Een platform om je te helpen groeien
  • Krijg toegang tot de basis tools die je nodig hebt om te groeien – wat je business plan ook is

Lees meer over CRM’s

CMS Hub

  • Laat je bedrijf groeien door je website te integreren met je groeimachine

Marketing Hub

  • De aandacht te trekken van je doelpubliek
  • Leads om te zetten in klanten
  • En om te analyseren en te rapporteren.

Lees meer over HubSpot en marketing

Sales Hub

  • Je diepere inzichten geeft in je prospects
  • Taken automatiseert
  • En je helpt om sneller deals te sluiten.

Lees meer over HubSpot en sales

Service Hub

  • Customer service software voor tevreden gebruikers
  • Met schaalbaar support en empathie

Lees meer over HubSpot en service

HubSpot service van Social Brothers

Misschien het beste voordeel van HubSpot: je staat er niet alleen voor. Als officieel partner van HubSpot helpt Social Brothers je met elke stap in de groei van je bedrijf. We helpen je om snel de weg te leren kennen in de software van HubSpot. We nemen de tijd om de doelen van je bedrijf te begrijpen en een plan op te stellen hoe HubSpot hierbij kan helpen. Voor technische hulp en support staan we natuurlijk ook klaar.

Steven Founder[email protected]06-20413957
Ik doe aanWhatsApp

Geïnspireerd? De volgende onderwerpen zijn aanbod gekomen

HubSpot
Toon alle inspiratie