Feed Management
Zie jij door de bomen het bos niet meer met alle productinformatie en renderen jouw campagnes niet goed genoeg? Door onze feed management specialisten helpen wij jouw productdata te optimaliseren om zo te groeien op marketplaces en andere ads kanalen. Feed management kan tijdrovend en ingewikkeld worden, zeker wanneer je dit nog handmatig doet! Wij zorgen dat jouw informatie zo goed mogelijk wordt klaargestoomd en online nog meer zal renderen.
Wij verspillen geen tijd aan het handmatig updaten van bijvoorbeeld prijzen en voorraadinformatie…
Door datafeed automatisering blijft de informatie voor alle kanalen up-to-date!
Hoe doen we dat?
1. Inventariseren
Hoewel dit slechts een startpunt is voor verdere optimalisatie, is het belangrijk dat de eerste import van uw feed relevante gegevenspunten bevat. Dit omvat basisfactoren zoals titels, beschrijvingen, prijzen, afbeeldings-URL, product-URL, enz. Bepaalde kenmerken zijn verplicht om aan je feed toe te voegen, maar andere niet. Wij zorgen ervoor dat jouw feed aan alle specificaties voldoet!
2. Optimaliseren
Binnen deze stap richten we ons op het uitbreiden van jouw optionele feed kenmerken. Dit is de eerste kans om de feed echt te optimaliseren: met meer data begrijpen de kanaal beter wat je verkoopt. Hierdoor zijn ze beter in staat om je producten af te stemmen op de zoekopdrachten van bezoekers.
3. Content creatie
Binnen de content creatie richten we ons op de titel, de productomschrijving en andere kenmerken van jouw productfeeds. Het verbeteren van product titels is vaak de eerste plaats om te beginnen bij content creatie. Zo zorgen wij er bijvoorbeeld voor dat de titel overeenkomt met die op de landingspagina. Daarnaast moet de productbeschrijving objectief en duidelijk zijn. In de hoofdafbeelding moet het product duidelijk zichtbaar zijn en in een compatibel formaat zijn dat voldoet aan de richtlijnen van de platformen. Er zijn tal van mogelijkheden om de content creatie volledig te maken.
4. Testen
Door continu je data te analyseren en optimalisaties toe te passen, behaal je meer relevante bezoekers. Het is belangrijk om vanaf de start je feeds zo goed mogelijk te verrijken en te optimaliseren. Als je alle kansen wil benutten, komt er een hoop meer bij kijken en hier moet je goed je tijd en aandacht aan besteden.
5. Live
Jouw feeds zijn nu helemaal klaar om live gezet te worden!
Channable Partner
Social Brothers is Channable Partner en gebruikt Channable als online marketing tool om vanuit één bron verschillende datafeeds te genereren, optimaliseren en beheren. Vaak heeft ieder advertentieplatform zijn eigen eisen wat betreft de feed, via Channable kunnen wij jouw feed eenvoudig aanpassen zodat we op meer dan 2.500 vergelijkingssites, marktplaatsen en affiliates kunnen adverteren.
Via de two sync koppeling op channable, koppelen wij de data van marketplaces of ads kanalen terug naar jouw e-commerce omgeving voor de ideale customer journey.
Channable is dus zeer geschikt voor e-commerce, maar denk ook aan reiswebsites met een divers aanbod reizen, autodealers etc. Ook voor het zoeknetwerk binnen Google Ads en Microsoft Ads is Channable erg interessant.
SB maakt jouw feeds gereed voor ‘the next step’ op de volgende kanalen
Google Shopping – Wil je bovenaan komen in Google met jouw producten? Een uitgebreide producttitel maakt het makkelijker om zoektermen aan het product te koppelen.
Marketplaces – Effectief en snel het gewenste productaanbod op marketplaces zoals Bol.com zetten.
Remarketing met display-banners – Een kleinere titel past beter bij de advertentie, om in de vervolg stappen een hogere conversie te behalen.
Dynamic Retargeting – Via Channable kunnen we eenvoudig voor alle kanalen de juiste feed maken en optimaliseren. Denk hierbij aan social kanalen als Facebook en Instagram met de productcatalogus, maar ook programmatic display.
Kort samengevat
- Verbeteren van de kwaliteit van je feed
- Minder werk, meer resultaat
- Feeds die voldoen aan alle eisen van verschillende verkoop- en marketingkanalen
Locatie gebaseerde pushberichten sturen
“Wij willen dat de eindgebruiker onze app vaker of uberhaupt opent…” zei Pietje van PON.
Wat wij voor Social Brothers dedenSamen met ons team helpen wij onze opdrachtgevers, vandaag, morgen en op de lange termijn
Dienst niet gevonden? Navigeer snel binnen Digital marketing naar:
En… heb je al een project in gedachten?
Daag ons uit en laten wij ff vrij sparren onder het genot van een bakkie pleur.