Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Wat maakt een goede Werken Bij -website

… en waarom is dat belangrijk?

Elk jaar studeren er ongeveer 37.000 studenten af aan het hoger onderwijs en moeten vervolgens de arbeidsmarkt op. Sommigen zullen eerst naar Azië vertrekken om zichzelf te vinden, anderen zullen direct op zoek gaan naar een baan. Dit is jouw doelgroep. Alleen, hoe bereiken zij jou? Het is daarom van belang om een goede Werken Bij-website te hebben zodat geschikte kandidaten je kunnen vinden. Volgens Bersin’s Factbook worden meer werknemers aangenomen via de eigen Werken Bij-website van bedrijven dan welke andere vacaturebank. Daarnaast kan je een eigen pagina inrichten zoals jij dat wil, mensen beslissen over het algemeen binnen 60 seconden of ze jouw pagina de moeite waard vinden of niet. Dan is het uiteraard van belang dat je een pagina maakt die veel indruk kan maken, toch? 

Hoe doe je dat precies? Wij vertellen het, it’s what we do. Hieronder stapsgewijs uitgelegd hoe je dit precies aanpakt:

Strategie
 Allereerst ga je nadenken over een strategie, dus waarom is het belangrijk een werken bij pagina te hebben? Het is belangrijk dat je weet welke doelgroep je wil aanspreken en hoe je dit wil gaan doen. Jongeren die bij een startup willen werken spreek je bijvoorbeeld anders aan dan young professionals die opzoek zijn naar de volgende stap in hun carrière.

Je kan je door een Werken Bij-website onderscheiden van andere bedrijven door bijvoorbeeld wel een mobiele versie van je website te hebben. Heb je dat niet, dan ben je volgens David Goldin, CEO van Capify, al kandidaten kwijt. Volgens een recent onderzoek van iCIMS zoekt 70% van de werkzoekende via zijn of haar telefoon. Key dus! Daarnaast is het een goed idee originele foto’s te gebruiken voor je pagina. Wie is de recruiter, wie is het team? Dit maakt het menselijk en toegankelijk. Bij hubspot.com hebben we deze strategie toegepast. Het is vanaf het begin al duidelijk voor de kandidaat waar hij of zij aan toe is. 

Volgens iCIMS zoekt 70% van de werkzoekenden via zijn of haar telefoon

Data onderzoek
Onderzoek welke termen je doelgroep gebruikt. Gebruiken de kandidaten die jij zoekt meer woorden zoals copywriter, of toch eerder tekstschrijver, marketing-assistent of content creator. Met data onderzoek verkrijg je onmisbare informatie: waar komen de mensen die jouw pagina hebben gevonden vandaan en hoe kan je dit naar jouw voordeel gebruiken? Wanneer je alle benodigde data verzameld hebt kan je gaan kijken naar de volgende stap van je pagina: het design.

Design
Dit deel moet de vertaalslag van je bedrijf weergeven in beeld. Dus, de gebruiksvriendelijkheid (denk bijvoorbeeld aan UX design) van de pagina, maar het liefst de hele website. Werkzoekenden zouden in een oogopslag moeten kunnen zien waar ze kunnen solliciteren. Dan is het van belang dat ze snel hun gegevens kunnen achterlaten nadat ze enthousiast zijn geworden van de vacature! Eendoelgroepgerichte vacaturetekst is daarom niet onbelangrijk. Ook niet onbelangrijk is de ‘reward’, wanneer je een kandidaat zover hebt kunnen krijgen te solliciteren voor jouw vacature, laat hem of haar welkom voelen! Dit hebben we met een GIF gedaan bij Backbase.

Bouw
Een goede website kan snel opgebouwd en aangepast worden en is daarnaast goed vindbaar natuurlijk! Werkzoekenden moeten op jouw pagina terecht komen zonder al te veel geklik. Google Jobs is hier een goed voorbeeld van. Google lanceert een manier om als werkgever (voorlopig gratis) zijn vacatures te publiceren en op deze manier in contact te komen met werkzoekenden. Helaas nog niet live in Nederland, maar al wel in Spanje en Engeland. Iets om in de gaten te houden dus! Wanneer dit allemaal is uitgedacht ga je pas verder naar de content.

Inhoud
De inhoud, hierin kan je de tone of voice goed laten doorschemeren. Welke doelgroep heb je en hoe pas je de pagina daarop aan. Bedenk ook goed wat er in een goede vacaturetekst staat (houd er bijvoorbeeld rekening mee dat je niet mag discrimineren op leeftijd en geslacht). Een goede vacaturetekst is duidelijk en transparant, de meeste vragen zijn al beantwoord: wat zijn de werkzaamheden, wat is de sfeer van het bedrijf, voor hoeveel uren per week is de functie, wat zijn de functie-eisen en hoe werkt de sollicitatieprocedure? Wanneer de tekst gericht geschreven is zullen er natuurlijk meer passende kandidaten reageren. Dat scheelt weer tijd in het recruitmentproces. Zorg uiteraard dat alle inhoud voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming AVG (onze nieuwe privacywet).

Dingen waar je ook rekening mee kan houden – zeker wanneer je een wat jongere doelgroep hebt – zijn bijvoorbeeld: vacatures kunnen delen via Whatsapp, multilingual pagina’s, recruitment-bot voor vragen en het verdelen van de vacatures per afdeling. Bij Debuut hebben we het onderstaande gedaan, zo kan jij je identificeren met verschillende persoonlijkheden. Check it out!

 

 

 

 

 

Kortom, er komt veel bij een goede Werken Bij- website kijken. Bij Social Brothers denken we met je mee. Dus, heb je hulp nodig bij het maken van de perfecte pagina of website:

E-mail: info@socialbrothers.nl
Tel: 030 737 09 02

Anne-Marie Slot

Anne-Marie Slot

Als content creator bij Social Brothers houd ik mij bezig met het schrijven en opmaken van teksten en blogs op de website.
Anne-Marie Slot

Laatste berichten doorAnne-Marie Slot (Bekijk Alle)