Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Hoe online winkelen leuker kan zijn dan offline winkelen.

Bijna wekelijks is het nieuws gevuld met berichten over faillisementen ‘’in de winkelstraat ‘’, bizarre beurswaarderingen van e-commerce start-ups en ‘’visionairs’’ over hoe de winkelstraat eruit moet zien. Waar vroeger mijn kleine dorpje een leuke plek was om naartoe te gaan om even te winkelen, lijkt het nu haast verlaten. De retailwereld ligt op zijn kop.

Bijna wekelijks is het nieuws gevuld met berichten over faillisementen ‘’in de winkelstraat ‘’, bizarre beurswaarderingen van e-commerce start-ups en ‘’visionairs’’ over hoe de winkelstraat eruit moet zien. Waar vroeger mijn kleine dorpje een leuke plek was om naartoe te gaan om even te winkelen, lijkt het nu haast verlaten. De retail-wereld ligt op zijn kop. 

Vanuit mijn werk als eigenaar van Social Brothers, maar zeker ook vanuit mijn werk als online adviseur, zie ik deze veranderingen bijna dagelijks voorbij komen. Soms bij een ondernemer die aan het worstelen is met zijn of haar online business model (waarom zou ik een webshop beginnen?), soms bij een manager die de target ‘views’ of ’likes‘ meekrijgt (hoe maak ik de toegevoegde waarde meetbaar) en soms bij een medewerker die zich afvraagt wat zijn of haar toegevoegde gaat zijn in dit veranderende speelveld (hoe ziet marketing eruit in de toekomst?).

Wij hebben daar als Social Brothers zijnde vaak een antwoord op en helpen we mensen de juiste richting op, maar soms weten wij het ook niet. Wat we wel altijd zeker weten is dat het vaak, op het eerste gezicht, met kleine dingen begint. Niet met het opstellen van een volledig nieuw marketingplan, het aannemen van een nieuwe marketingmanager of door het bouwen van een volledig nieuwe website of webshop.

Leuk voorbeeld daarvan is Coolblue met de slogan “alles voor een glimlach”, maar dat voorbeeld is ook wel een beetje verzadigd en ondertussen ook niet meer zo ‘klein’. Wat ik zelf een mooi voorbeeld vind is bijvoorbeeld No Label, waar ik zelf klant ben. Deze webshop is volledig gericht op mannen die kleding over het algemeen zien als iets functioneels (herkenbaar). No Label verkoopt basics van de hoogste kwaliteit tegen een eerlijke prijs. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar hoe kom je aan die producten en hoe hou je ze betaalbaar? Een discussie die, denk ik, voor iedere ondernemer herkenbaar is en kan worden gezien als de basis van ondernemen. 

"Coolblue: Alles voor een glimlach! Zeker ook online "

En hoe zit het dan met de kwaliteit versus de prijs? Is het product naar keuze het bedrag wel waard? Door middel van een uitgebreide transparante kostenberekening en een duidelijke corporate story, creëert men voor mij een stuk geloofwaardigheid.

Wat voor mij persoonlijk belangrijker is bij het online consumeren is dat ik niet in de rij hoef te staan, alle maten beschikbaar zijn en er geen opdringerige verkopers naar me toe komen. Daarnaast wil ik winkelen op de momenten dat het mij uitkomt; winkels zijn open tot 6 uur, maar wie heeft er tijd voor 6 uur? Tel daar de over het algemeen positieve reviews bij op en ik zie een onafhankelijker advies dan de ‘staat je goed!’ van de verkoper. Stiekem 2 kleine onderdelen, die technische bekend staan als ‘’ je kan het zelf ook ‘’ maar die direct tot een stuk geloofwaardigheid leiden. 

Ik hoor je denken: maar winkelen is toch ook gezellig? Tja, meningen verschillen natuurlijk. Maar de tofste ervaring bij No Label was het ontvangen van de doos. Geen grappige doos zoals bij onze blauwe vrienden, maar een nette doos, inclusief persoonlijk bericht. Die direct aansluit bij mijn gevoel en beleving, alsof je koopt bij vrienden ipv een groot zakelijk bedrijf. De producten waren netjes gestapeld verzonden – probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen op een zaterdag in de stad – met daarbij een (lichtelijk zweverige) quote over het feit dat cadeau’s geven aan jezelf een feestje is. Weer zoiets kleins, een toffe doos met persoonlijk berichtje, net opgestapelde producten wat direct het kwaliteitsgevoel verstevigd. 

Natuurlijk, de mail die ik ontving na mijn bestelling was wat zakelijk, en de social media advertenties naderhand wat onpersoonlijk. Maar ik ben een blije klant, de beleving was leuk en het product bevalt goed. 

Laten we in 2020 niet alleen maar de grote dingen doen, maar in gesprek blijven met onze doelgroep en ze blij maken met de kleine dingen!

Steven Ammerlaan

Steven Ammerlaan

Innovatie Consultant & Eigenaar | Steven@socialbrothers.nl | 06-204 13 957
Steven Ammerlaan