EASY Noise Control: Samen elke maand groeien
EASY Noise Control (ENC) is de specialist op het gebied van akoestiek en geluidsisolatie. EASY Noise Control biedt oplossingen voor kantoren, scholen, horeca, woningen en auto’s. Ze kunnen dus zowel bij een galm in je fabriekshal, als bij geluidshinder op kantoor helpen.
Social Brothers is de digitale partner van EASY Noise Control, samen hebben we verschillende websites, webshops en marketingcampagnes ontwikkeld. Daarnaast is er een HubSpot marketing automation platform ontwikkeld als verbindend middel tussen de verschillende kanalen.
In deze case:
- Uitdaging
- Oplossing
- Facts & figures
Online verkopen van akoestisch materiaal
Uitdaging
Oplossing
Voor ENC hebben we een website ontwikkeld die we ook voortdurend blijven optimaliseren. Daarvoor laten we de data spreken. Niet alleen controleren we dagelijks de snelheid en veiligheid, ook voeren we wekelijks A/B-testen uit om te zien welke versie beter werkt bij de bezoekers. Zo vertalen we de data naar de ideale customer journey. De focus hierbij ligt op de performance van de website en de conversieratio.
Ook optimaliseren we maandelijks SEA, SEO en de socialmediacampagnes. Grote meerwaarde voor ENC is de koppeling tussen SEA en AdCalls. Veel bestelling van EASY Noise Control gaan namelijk via de telefoon. Dit zijn vaak grotere bestellingen die heel wat details met zich meebrengen. Aan de hand van Adcalls kunnen we deze telefoontjes als leads meetellen. Dit is voor ENC ontzettend waardevolle informatie.
Resultaat
Het nieuwste datagedreven redesign heeft gezorgd voor een website waarin de gebruiker makkelijk vindt wat hij zoekt. Heb je een probleem, kijk dan onder het kopje ‘oplossing’. Zoek je een specifiek product, zoals een bureauscherm, dan vind je dit makkelijk onder de menuknop ‘producten’. Zoek je een specifiek merk, zoals EASYPhoto, zoek dan onder het kopje ‘merk’. Met de vernieuwde structuur is het volledig duidelijk. Door dit redesign is het conversiepercentage met 76% gestegen.
Facts & figures
- Stijging van 30% in het aantal bezoeksessies per jaar
- Stijging van 22% in het aantal transacties
- Voor Google Ads een stijging van de ROI met 403%
- Daling van de CPC met 31%
- Stijging van de conversiewaarde met 113%
Help ons, wat vind je er van?
Thanks voor de feedback!
Thanks voor de feedback!