In de marketingwereld is call to action al een bekende term, ook wanneer je wilt dat bepaalde content op het internet gedeeld wordt, is het oproepen tot actie een effectieve manier om dat gedaan te krijgen. Hele sterke actiegerichte taal overtuigd je lezer verder te gaan dan alleen de tekst te lezen. Denk bijvoorbeeld aan inschrijven voor de nieuwsbrief, verder klikken om meer te lezen, deelname in panel en het liken en volgen op social media. Hierin kan je dan weer rekening houden met de taal die je gebruikt, bijvoorbeeld woorden als: ‘besparen, nu, nieuw en eenvoudig’. Deze woorden zijn effectief omdat het onderbewust prikkelt. Zorg er echter wel voor dat er niet teveel actie mogelijkheden zijn, dat levert keuzestress op waardoor de bezoeker geen keuze maakt.
Visueel
Het oog wil ook wat, zoals ze zeggen. Dit geldt dus ook voor je content, succes met content hangt af van de aantrekkelijke visuals. Beeldmateriaal zoals video, foto’s en illustratie is met name op social media van groot belang om jou te doen opvallen tussen alle andere content. In tekst moet minimaal een, maar het liefste meerdere visuals zitten voor goede engagement. Uiteraard moeten deze afbeeldingen wel de hoofdtekst ondersteunen.
Overtuigend emotioneel
Dan last but not least: Met de teksten die je schrijft wil je mensen overtuigen met jouw content, om hun gedrag bijvoorbeeld te veranderen naar aanleiding van jouw boodschap. Mensen nemen gemiddeld meer dan 700 beslissingen per dag, meer dan de helft van deze beslissingen worden onbewust gemaakt. Wat je teksten ook overtuigender maakt is een stuk personalisatie. Daarom is het goed om persoonlijke informatie te verwerken in je posts en artikelen, mensen kunnen zich daarmee identificeren.
E-mail: [email protected]
Tel: 030 737 09 02