Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Dit is wat content leesbaar maakt

Deel II

Met groeiende content op het internet en social media is het des te belangrijker dat je content schrijft dat je publiek aanspreekt, liked en deelt. Wanneer je als content schrijver werkt kan je het gevoel hebben dat jouw content onopgemerkt blijft tussen het drukke online verkeer.

Het vorige artikel over website content ging meer over de technische inhoud van de content die je schrijft, SEO, doelgroep en kwaliteit. Dat kun je hier lezen: https://socialbrothers.nl/hoe-schrijf-je-goede-website-content/. In dit artikel zullen we je tips geven voor het schrijven van webcontent wanneer je met jouw content boven het maaiveld wil uitsteken.

Deelbaar
Het wordt vaak onderschat hoe belangrijk het is dat jouw content deelbaar is op bijvoorbeeld social media. Maak het delen van jouw content dus zo makkelijk mogelijk, wanneer ze nog iets moeten instellen of veranderen dan ben je ze kwijt. Speel dus zo ultiem mogelijk in op de redenen die mensen kunnen hebben om bepaalde content te delen. Wanneer je wilt dat jouw pagina’s all over the internet gedeeld worden, blijkt belonen goed te werken. Bijvoorbeeld prijzen of kortingen op (exclusieve) producten en diensten.

"Een VUI biedt de mogelijkheid te communiceren met een computer op een menselijke manier"

Actiegericht
In de marketingwereld is call to action al een bekende term, ook wanneer je wilt dat bepaalde content op het internet gedeeld wordt, is het oproepen tot actie een effectieve manier om dat gedaan te krijgen. Hele sterke actiegerichte taal overtuigd je lezer verder te gaan dan alleen de tekst te lezen. Denk bijvoorbeeld aan inschrijven voor de nieuwsbrief, verder klikken om meer te lezen, deelname in panel en het liken en volgen op social media. Hierin kan je dan weer rekening houden met de taal die je gebruikt, bijvoorbeeld woorden als: ‘besparen, nu, nieuw en eenvoudig’. Deze woorden zijn effectief omdat het onderbewust prikkelt. Zorg er echter wel voor dat er niet teveel actie mogelijkheden zijn, dat levert keuzestress op waardoor de bezoeker geen keuze maakt.

Visueel
Het oog wil ook wat, zoals ze zeggen. Dit geldt dus ook voor je content, succes met content hangt af van de aantrekkelijke visuals. Beeldmateriaal zoals video, foto’s en illustratie is met name op social media van groot belang om jou te doen opvallen tussen alle andere content. In tekst moet minimaal een, maar het liefste meerdere visuals zitten voor goede engagement. Uiteraard moeten deze afbeeldingen wel de hoofdtekst ondersteunen.

Overtuigend emotioneel
Dan last but not least: Met de teksten die je schrijft wil je mensen overtuigen met jouw content, om hun gedrag bijvoorbeeld te veranderen naar aanleiding van jouw boodschap. Mensen nemen gemiddeld meer dan 700 beslissingen per dag, meer dan de helft van deze beslissingen worden onbewust gemaakt. Wat je teksten ook overtuigender maakt is een stuk personalisatie. Daarom is het goed om persoonlijke informatie te verwerken in je posts en artikelen, mensen kunnen zich daarmee identificeren.

E-mail: info@socialbrothers.nl
Tel: 030 737 09 02

Anne-Marie Slot

Anne-Marie Slot

Als content creator bij Social Brothers houd ik mij bezig met het schrijven en opmaken van teksten en blogs op de website.
Anne-Marie Slot

Laatste berichten doorAnne-Marie Slot (Bekijk Alle)