Hoe HandjeHelpen met een slimme marketingstrategie meer vrijwilligers werft
Heeft het Rode Kruis een introductie nodig? Als internationale organisatie helpt het Rode Kruis in 192 landen mensen in nood met voedsel, water, onderdak en medische hulp. Binnen het goededoelenlandschap zien we de afgelopen jaren veel ontwikkelingen, waarbij grote tv-shows of donatie-acties minder effect hebben. Des te belangrijker worden de verschillende digitale kanalen zoals de website, webshop en de app van het Rode Kruis.
In deze case
Uitdaging


Oplossing
Voor dit complexe project hebben we eerst een volledige inventarisatie uitgevoerd van alle pagina’s, de vindbaarheid ervan binnen de verschillende zoekmachines, contentblokken, technische modules en overige onderdelen. Op basis van deze inventarisatie zijn de verschillende activiteiten onderverdeeld tussen het team van Het Rode Kruis en Social Brothers. Deze onderdelen zijn gecombineerd met een data-onderzoek, met als doel om de beschikbare data in te zetten om de vindbaarheid van de nieuwe website te verbeteren.
Voor de vernieuwde website is ervoor gekozen om een WordPress platform van de grond af aan op te bouwen. Dit nieuwe platform is volledig gericht op aanpasbaarheid, performance en vindbaarheid. Binnen dit platform zijn de verschillende modules geleidelijk ontwikkeld en uitgerold. Hierdoor waren deze activiteiten voor zowel het Rode Kruis als ons team behapbaar. Als laatste onderdeel zijn er verschillende trainingen uitgevoerd aan de teams van het Rode Kruis om het beheer van de content zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Facts & figures

Thanks voor de feedback!
Thanks voor de feedback!