Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Nieuw van Social Brothers

Spar University Skip the Line

Voor Spar University hebben wij skippen ontwikkelt. Skippen is een functie in de Spar University app waarbij klanten volledig zelfstandig kunnen afrekenen met behulp van hun telefoon. Producten worden in de winkelmand gelegd door een QR-code en/of barcode te scannen, waarna afgerekend kan worden met Tikkie. Voor deze app hebben wij er onder andere voor gezorgd dat zowel het kassasysteem Countr, Tikkie, de Spar University App & de database gekoppeld zijn om tot een vernieuwend retail concept te komen. Hierbij hebben we meegedacht op zowel strategisch als technisch vlak.

Waarom Social Brothers?

Strategie

Design

Development

Test en optimaliseren

Waar wij voor staan: Binnen acht weken een strategisch prototype ontwikkelen waarmee klanten kunnen testen.

Klanten van Spar University kunnen vanaf vandaag (4 april) afrekenen met hun telefoon. Ze scannen hierbij de QR-code en/of de barcode op het product waarna het product in de winkelmand wordt geplaatst. Vervolgens kan er afgerekend worden met de app Tikkie. Social Brothers heeft er onder andere voor gezorgd door zowel het kassasysteem, Tikkie, Spar University App &  database met elkaar te koppelen om tot een vernieuwend concept te komen.

Vooruitstrevend concept

Spar University zet hoog in op hetgeen dat zij simpel, slim en snel shoppen noemen. Dat hebben zij in 2003 ook al laten zien toen zij de eerste supermarkt van Nederland waren waarbij er volledig zelfstandig kon worden afgerekend, zonder enige tussenkomst van caissières.  Uiteindelijk willen zij naar een situatie werken waarbij in ieder Spar University filiaal met de app kan worden afgerekend. Het is momenteel alleen nog mogelijk bij de vestiging op de Hogeschool Utrecht. Steven Ammerlaan (Eigenaar Social Brothers) zegt zelf over deze ontwikkeling: ‘Momenteel zien we verschillende supermarkt concepten, zowel nationaal als internationaal een snelle transitie maken met vernieuwende concepten. Deze concepten worden vaak als trial ingezet of als een marketingstunt om concreet onder de aandacht te komen. Door bestaande toepassingen te gebruiken, zoals Tikkie, waar veel studenten al bekend mee zijn, zal de adoptiegraad onder de studenten erg hoog zijn. Het voelt voor hun als dagelijkse toepassing en zodoende snijdt dit met de behoefte van de doelgroep.’

 

Download de app

 

 

Technologische ontwikkeling

Bob D. (lead-developer bij Social Brothers):De architectuur van de SkipTheLine App bestaat voornamelijk uit een cluster van “bleeding edge” RESTful API’s. De App dient als interface voor de gebruiker om deze API’s aan te spreken.

De Social Brothers API dient als een centraal punt waar de Countr en Tikkie APIs worden geconsumeerd. Hierdoor is het mogelijk om updates, fixes en ander soort aanpassingen te doen tot het back-end zonder dat we de gebruiker moeten beroven van zijn kostbare opslaggeheugen, en het ontwikkelen van nieuwe features geheel centraal gebeurd en toepasbaar is op alle platformen, ook het uitbreiden naar nieuwe platformen is hierdoor zo simpel als een extra interface bouwen. De API van Tikkie is gloed nieuw en de enige bank die ontwikkelaars te optie geeft om zakelijke transacties af te handelen via dit platform met deze betaalwijze. Wij werken dan ook nauw samen met de ontwikkelaars van de ABN AMRO Tikkie API. De gebruiker dient de producten te scannen met zijn telefoon, waarna de app de gebruiker achteraf een ‘Tikkie’ stuurt.  De gebruiker hoeft dus niet in de rij te staan en maakt ook nog eens kans op win acties

Gebundelde krachten

Om dit concept te realiseren hebben aantal partijen krachten gebundeld. Zo wordt er voor de betaling gebruik gemaakt van Tikkie (betaalapp van ABN Amro). Social Brothers (Full-Service ICT-Bureau) heeft de app ontwikkelt en meegedacht met het strategische aspect van de app terwijl Mood Media de audiovisuele klantbeleving heeft verzorgd. Countr nam de productdatabase en POS-software voor zijn rekening.

Social Brothers Lab

Momenteel heeft Social Brothers 4 verschillende disciplines binnen het team, waarbij in het Social Brothers Lab al deze kennis bij elkaar komt. Hiermee kan er in zeer korte tijd een strategisch concept werkelijkheid worden. Door de kracht van strategie, design, development, data en testing te combineren, is het mogelijk om een business model of business idee te testen a.d.h.v. een werkend prototype. Ideaal voor de Skippen case van Spar University.

Samen ook innoveren?