Backbase is een Nederlandse softwareontwikkelaar gespecialiseerd in financiële technologie voor banken en andere financiële instellingen. Het is een snel groeiend bedrijf dat inmiddels kantoren heeft in Amsterdam, New York en San Francisco. Ze werken inmiddels voor meer dan 100 banken wereldwijd en zorgen daarmee voor de online bankervaring van meer dan 50 miljoen mensen.
Backbase is al een tijdje een vaste klant van Social Brothers. Om efficiënt de juiste kandidaten binnen te halen, hadden zij behoefte aan een datagedreven werken-bij website.
“We worked on 2 major projects with Social Brothers for our careers page: full website renovation and website redesign. It was clear that everyone who was involved in the projects was invested in its success. Both Rob and Steven together with their team of developers, designers, and marketers are great professionals who are engaged in delivering exactly what the client needs.”
Anastasiya Kovalenko, Backbase, recruitment marketeer
Doordat Backbase snel groeit hebben ze veel nieuwe medewerkers nodig. Dat is in de ICT-branche niet altijd makkelijk en al helemaal niet als je zoals Backbase tot wel 500 vacatures per jaar hebt. De vraag aan Social Brothers was om een werken-bij website te ontwikkelen, die het sollicitatieproces zo efficiënt mogelijk maakt.
Hiervoor hebben we alle stappen in het recruitmentproces volledig datagedreven gemaakt. We hebben in samenwerking met het recruitmentteam van Backbase een dashboard gemaakt waarin ze alle KPI’s van hun recruitmentproces kunnen meten. Hiermee hebben ze de tools om hun recruitmentproces te optimaliseren.
Ook de werken-bij website is volledig datagedreven. Hiervoor heeft Social Brothers met alle A/B testen die je maar kan bedenken, onderzocht hoe we kandidaten aan kunnen trekken die passen bij de KPI’s van Backbase. Met de data uit de A/B-testen hebben we de website weer beter gemaakt. Zo hebben we een continu proces van datagedreven aanpassingen gestart. Er wordt daarbij verder gekeken dan de manier waarop mensen op de werken-bij website komen. Er is ook aandacht voor wat bezoekers op de website doen en wat het uiteindelijke resultaat is: worden ze aangenomen?
Het resultaat is een werken-bij pagina die de juiste kandidaten aanspreekt: workatbackbase.com. Zo bleek uit de data dat sollicitanten houden van korte verhalen die de sfeer van het bedrijf duidelijk maken. Door hier gebruik van te maken, krijg je sollicitanten die beter aansluiten bij je bedrijf. Het gaat immers niet om de kwantiteit van de sollicitanten, maar om de kwaliteit: beter een goede kandidaat, dan vijf waar je niks aan hebt. Zo kan Backbase makkelijker in contact komen met kandidaten van het juiste niveau die ook graag bij Backbase werken en blijven werken.
Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op!