Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Waar we trots op zijn

Benieuwd waar wij eerder aan gewerkt hebben? Wij zijn ontzettend trots op onze breed georentieerde projecten en laten ze dan ook dolgraag zien. Van een luxe meubelfabrikant (LINTELOO) tot een netwerkorganisatie in de haven van Rotterdam (iTanks).
Ontdek onze opdrachtgevers én opdrachten hiernaast.

Neem contact op

Waanzinnige marketingresultaten voor Fun Forest

Fun Forest heeft meer dan twee jaar geleden Social Brothers als digital agency in de hand genomen voor het ontwerp van de website en de online marketing. Sindsdien zien we een groei in resultaten. Begin 2020 hebben we na een analyse van de resultaten van 2019 de marketingcampagne geoptimaliseerd.

Fun Forest heeft op vier plekken in Nederland klimbossen voor jong en oud. De bossen van Fun Forest zijn vanaf mei 2020 tot december 2020 open geweest voor kinderen en volwassenen. De parken hebben een aantal aanpassingen ondergaan om te voldoen aan de regels van het RIVM en corona-proof klimmen en klauteren mogelijk te maken.

ff9
Uitdaging: blijven groeien

Als digitale partner van Fun Forest willen wij de online groei van het bedrijf stimuleren. Na twee jaar online groeien liepen we echter tegen een probleem aan: de parken zaten op piekmomenten te vol. Met de nieuwe campagne willen we dit voorkomen én toch blijven groeien. Hiervoor hebben we onder andere het Google Ads account volledig herzien om op een meer strategische en beter schaalbare manier maximaal resultaat te behalen. Spoiler alert: ondanks de coronacrisis hebben we dit jaar veel betere resultaten behaald met Google Ads dan in de jaren ervoor!

Oplossing: slimme campagne

Voor Google Ads hebben we de volgende stappen genomen:

  1. Het implementeren van automatiserende scripts die invloed hebben op de bezettingsgraden.
  2. Het uitbreiden van het account met alle relevante zoekwoorden en meer focuspunten per locatie
  3. Het slim omgaan met negatieve keywords met als doel het minimaliseren van concurrentie tussen campagnes

De campagne op Google Ads moet rekening houden met de maximale bezettingsgraad: het heeft immers geen zin om te adverteren wanneer er geen resultaat kan worden behaald. We hebben een analyse gedaan van de historische data en onder andere uitgezocht hoeveel dagen van tevoren mensen gemiddeld een boeking plaatsen. Op basis van deze gegevens hebben wij vervolgens een Google Ads script geïmplementeerd, waarin campagnes geautomatiseerd zowel uit als aan worden gezet.

Resultaat: gouden zet in coronatijd

Het Google Ads script werd extra belangrijk toen de coronacrisis begon – aan het begin van de topseizoen van Fun Forest. Doordat wij direct kunnen schakelen op de bezettingsgraad van de parken (die op dat moment natuurlijk nul was) is er geen onnodig geld uitgegeven. Toen er in de maanden daarna steeds meer bezetting mogelijk was, konden we onze campagnes ook op basis van die bezetting laten draaien. Dit hebben we gecombineerd met een push-campagne op Facebook en Instagram om mensen op de hoogte te stellen van het feit dat het park weer open was. Dit zorgde voor een zeer efficiënte maximalisering van resultaat.

Facts & Figures

In het hoogseizoen van juni, juli en augustus:

  • Was onze CTR gemiddeld 25.46%
  • Betaalden wij gemiddeld €0,10 voor een klik
  • Was ons conversieratio daarmee gemiddeld 11.87%
  • Betaalden wij daarmee gemiddeld €0,84 voor een boeking – op de laagste dag was dit slechts €0,34
  • Leverden onze campagnes gemiddeld 44,77 keer zoveel op als dat ze kostten – op de beste dag zelfs 108,49 keer zoveel. Ten opzichte van het jaar ervoor is dit een stijging van 10,50 ROI punten.
  • Last but not least: wij hebben mede dankzij onze Google Ads campagnes een bezettingsgraad van gemiddeld 90% kunnen realiseren voor Fun Forest in moeilijke tijden.

Wil jij ook een gouden zet doen met je marketing? Neem dan contact op!