Freddify biedt unieke programma’s voor online ontwikkeling en persoonlijke ontplooiing. Zowel particulieren als bedrijven kunnen de pakketten aanschaffen om inzicht te krijgen in hun talenten en hoe ze deze in kunnen zetten. Het aanbod van Freddify omvat een combinatie van online en offline programma’s en er kunnen ook retraites en losse cursussen worden gekocht.
Freddify heeft flink wat grote klanten, maar die hebben het bedrijf allemaal zelf benaderd. Bij Freddify zijn ze zelf eigenlijk nooit actief bezig geweest met follow-ups of het bekend maken van hun activiteiten. Er is een website, maar daar staat nog niet alles op. Zo zijn de oprichters bij verschillende congressen en radiozenders zoals BNR te gast geweest. Je kunt wel zeggen dat ze een autoriteit op hun gebied zijn, maar dat nog niet iedereen dat weet.
Social Brothers werd ingeschakeld om cursussen te geven en om Freddify te begeleiden in het proces naar een concrete online marketing strategie. Het bedrijf was nog totaal inactief op Facebook en LinkedIn, maar nu er grootste dingen staan te gebeuren, zien ook zij de nood in van online marketing.
We begonnen bij de basis: wat doet Freddify? Het lijkt een simpele vraag, maar tijdens deze gesprekken komt vaak naar boven dat het bedrijf erg veel doet en het lastig is dit kort samen te vatten. Zo ook bij Freddify. Toch is het, vooral voor social media communicatie, van belang om helder en kort uit te leggen wat een bedrijf doet, desnoods opgesplitst in verschillende takken.
Vervolgens bespraken we de verschillende social media en de toepassing hiervan. Dat deden we aan de hand van de activiteiten, visie en missie van Freddify. Zo weken we niet onnodig uit en bleef de kennis toegespitst op de klant. Ook hadden we het over het analyseren van de data die worden verkregen uit de online marketing activiteiten. Het voordeel van online is dat alles meetbaar is, op basis daarvan kunnen prestaties continu worden bijgehouden en is het mogelijk om steeds te blijven optimaliseren.
Tot slot kwam daar de concrete online marketingstrategie. Met deze planning hebben we een campagne naar keuze volledig uitgewerkt. Deze case geldt als voorbeeld voor de aanpak van de overige activiteiten.
Freddify moest van nul af aan beginnen, maar nu staat er een sterke strategie. Het bedrijf heeft handvatten gekregen om de expertise online kenbaar te maken. Naar aanleiding van onze sessies hopen wij dat Freddify een groter marktaandeel gaat veroveren en dat er nog meer mensen kunnen profiteren van de diensten van dit bedrijf.
Wij hebben met veel plezier samengewerkt en er is afgesproken dat wij in de toekomst altijd kunnen aanschuiven voor belangrijke campagnes of voor optimalisatie.
Wil jij ook, onder begeleiding, een strakke (campagne)planning maken of beginnen met de online profilering van jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op, we denken graag met je mee!