Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Waar we trots op zijn

Benieuwd waar wij eerder aan gewerkt hebben? Wij zijn ontzettend trots op onze breed georentieerde projecten en laten ze dan ook dolgraag zien. Van een luxe meubelfabrikant (LINTELOO) tot een netwerkorganisatie in de haven van Rotterdam (iTanks).
Ontdek onze opdrachtgevers én opdrachten hiernaast.

Neem contact op

SEAT en AR | Zo wordt het kopen van een auto leuker!

SEAT geeft met AR kleur aan het online verkoopproces

Sinds 1950 maakt SEAT betrouwbare auto’s met een uniek design. SEAT’s zijn herkenbaar aan hun sportiviteit, aerodynamica en kwaliteit. Ze worden in Nederland geïmporteerd door PON, een bedrijf dat ook Volkswagen en Audi importeert. Social Brothers heeft vaker met PON en SEAT samengewerkt, bijvoorbeeld voor de MijnSEAT-app.

SEAT is een traject gestart om meer auto’s online te verkopen. Zo kun je de SEAT Ibiza Flex enkel online samenstellen en bestellen. Binnen tien dagen staat je nieuwe lease-auto voor de deur.

Uitdaging: het verkoopproces leuker maken

Hoewel dit proces sneller gaat dan bij de dealer, is het verkoopproces nog steeds lang. Voordat je auto daadwerkelijk voor de deur staat, ben je een mail of tien verder: een mail om je te bedanken voor je bestelling, een mail om de financiering rond te krijgen, een mail om het kenteken te registreren etc. SEAT heeft Social Brothers gevraagd om mee te denken over manieren om dit verkoopproces leuker te maken.

Oplossing: techniek en AR

Social Brothers is de uitdaging aangegaan om de customer journey van de SEAT-klant met techniek leuker te maken. Het belangrijkste daarbij was het betrekken van de klant bij het traject van bestelling tot levering. De oplossing voor dit communicatievraagstuk hebben we gevonden in de techniek. Via deep fakes en AR geven we de klant al zicht op zijn nieuwe auto. Zo wordt hij betrokken bij het leveringstraject en kan hij zijn nieuwe auto al aan zijn vrienden showen (of kijken of hij in de garage past.)

Probeer hier de AR-versie van de SEAT Ibiza. Kies je kleur en projecteer de auto.

SEAT AR
Resultaat: volg en projecteer je eigen auto

Allereerst hebben we een video-project gestart waarbij de klant via video’s in de mail het leveringstraject kan volgen tot het moment dat de auto op de oplader gereden wordt om afgeleverd te worden. De auto die in deze filmpjes getoond wordt is niet de dikste en duurste variant, zoals hij op de voorkant van de brochure staat, maar juist jouw auto. Dit hebben we mogelijk gemaakt via deep fakes. Hierbij wordt een basisvideo op basis van door de klant gekozen kenmerken, zoals de kleur, aangepast. Dit heeft als voordeel dat er simpel en snel video’s gemaakt kunnen worden, terwijl de klant toch een gepersonaliseerde ervaring heeft. 

Verder hebben we het mogelijk gemaakt dat de klant van zijn smartphone zijn SEAT Ibiza in AR kan projecteren. Niet alleen kan hij zo gedurende het leveringsproces zijn familie en vrienden al zijn nieuwe aankoop laten zien, maar hij kan de auto ook op ware grootte projecteren om te zien of hij in de garage past.

Dit project biedt in de toekomst nog meer mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het samenstellen van je nieuwe auto in AR, maar ook aan video’s om klanten op de hoogte te houden van onderhoudswerkzaamheden op dezelfde manier als we dat nu doen met het leveringstraject.

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!