Wecycle wil in de Nationale Recycleweek (12 t/m 18 oktober 2020) consumenten extra aanzetten tot het recyclen van e-waste. Social Brothers maakt met reclamebureau Han Snel recyclen extra leuk met de AR-game Scoren met Jekko. Door deze onweerstaanbare AR-game wil iedereen de inzamelbox in huis hebben.
Wecycle voert de regie over de inzameling en recycling van elektrische apparaten en spaarlampen, kortweg e-waste. Om het voor consumenten makkelijk te maken om e-waste te verzamelen en in te leveren, is er de inzamelbox Jekko.
In de nationale recycleweek kun je de Jekko-inzamelbox gratis krijgen bij diverse winkels, samen met een sleeve voor de AR-game. Met de sleeve wordt Jekko je eigen indoor speelbaan. Het spel begint zo gauw je Jekko met de app hebt gescand. Swipe de voetbal in een van de Jekko-gaten en pak zoveel mogelijk punten. De eenvoudige, maar toch onweerstaanbare AR-game Scoren met Jekko maakt het mogelijk om eindeloos ballen in de Jekko te swipen met je smartphone of tablet.
De game is ontwikkeld met Unity 3D. Omdat we interactie willen tussen de 3D-omgeving en de echte wereld, is het belangrijk dat de game weet waar de Jekko is. Bij de iOS-versie van de app hebben we imagetracking gebruikt om het 3D-model en de werkelijkheid met elkaar te matchen. Voor Android hebben we hier een custom oplossing voor moeten maken. Door verschillende versies te maken en deze te testen, zijn we tot een gebruikerservaring vergelijkbaar met de imagetracking van iOS gekomen.
Scoren met Jekko is een laagdrempelige en leuke AR-game geworden waarmee een belangrijk onderwerp, recyclen, onder de aandacht komt en waarmee je urenlang kan spelen. De interactie tussen AR en werkelijkheid is goed uitgewerkt. Een leuke feature is dat de 3D-bal schaduw projecteert op de Jekko en hiervan af stuitert. Dit voegt veel toe aan het realisme van het beeld en maakt de interactie tussen AR en echte werkelijkheid beter.
“Al om al een leuk project om aan te werken, een aantal leuke features kunnen ontwikkelen, en een tevreden klant is ook altijd leuk!” Richard van de Lagemaat, AR-developer.
Benieuwd? Download de app voor Android of iOS.
Wil je meer weten over hoe je AR kan gebruiken voor marketing, lees dan ons blog hierover. Wil jij ook een app of AR-game? Neem dan contact op!