Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

LINTELOO.com

De uitdaging

Hoewel LINTELOO de unieke meubels niet direct aan de eindgebruiker verkoopt, is het wel belangrijk een medium op te zetten wat een beleving uitstraalt voor zowel de eindgebruiker als de dealer.

De oplossing

Om deze beleving te creëren is de nieuwe website ontwikkeld. Hier krijgen de 10.000 bezoekers die maandelijks de website bezoeken het laatste nieuws, foto’s en aankondigingen van evenementen, achtergrondinformatie van designers als Jan des Bouvrie en natuurlijk een overzicht van de collectie. Waar wij helemaal trots op zijn, is de social bar. Hier worden alle aan LINTELOO gerelateerde berichten die op social media kanalen als Instagram en Facebook worden geplaatst automatisch verzameld.

Het resultaat

We kunnen het er lang over hebben, maar we kunnen het beter gewoon laten zien:

website van linteloo op imac
linteloo laptop

My LINTELOO

De uitdaging

LINTELOO brengt internationale ontwerpers en vakmensen samen om tijdloze meubels te creëren. Deze meubels, speciaal ontworpen voor LINTELOO, zijn dankzij een breed netwerk van dealers wereldwijd te verkrijgen. De meubelstukken van LINTELOO worden vaak gepubliceerd op websites en in tijdschriften, waardoor het van groot belang is dat foto’s altijd beschikbaar zijn voor externe partijen. In de oude situatie was dit echter niet het geval. Exclusieve foto’s voor speciale partners of dealers waren wel beschikbaar, maar een fotodatabase voor alle externe partijen ontbrak. Hierdoor was er sprake van versplintering van foto’s.

De oplossing

Als oplossing hebben wij het online platform MyLINTELOO.com gecreëerd. Het design van dit platform sluit volledig aan bij de huisstijl van LINTELOO, zodat er direct duidelijkheid is over de huisstijl uitingen. Op MyLINTELOO zijn alle foto’s van LINTELOO beschikbaar voor dealers en externe partijen. Het gaat hier om foto’s van de gehele LINTELOO collectie, maar ook om sfeerfoto’s die direct inzetbaar zijn voor bijvoorbeeld plaatsing in tijdschriften. Al deze partijen zien dezelfde foto’s en hebben toestemming om deze te gebruiken. Exclusieve klanten of partners krijgen op MyLINTELOO.com echter ook een aantal unieke foto’s te zien, waardoor exclusiviteit gegarandeerd blijft. Er is gekozen voor een WordPress omgeving, omdat deze makkelijk te onderhouden en volledig responsief is. WordPress biedt daarnaast de mogelijkheid om de site later eventueel uit te breiden. Er is daarnaast een connectie gemaakt met de MailChimp account van LINTELOO om zo nieuwsbrieffunctionaliteiten toe te voegen. Hierdoor worden klanten en dealers snel op de hoogte gebracht van nieuwe producten, waardoor mailcommunicatie minder nodig is.

Het resultaat

Dankzij het gebruiksvriendelijke ontwerp is MyLINTELOO door LINTELOO zelf gemakkelijk te onderhouden.Met de komst van MyLINTELOO.com hebben externe partijen en klanten altijd toegang tot de nieuwste foto’s. Dankzij het creëren van een vast communicatiepunt is de mailcommunicatie verminderd en er zijn duidelijke richtlijnen over de huisstijl uitingen.

Werken in de Cloud, Hardware

De uitdaging

LINTELOO creëert tijdloze meubels, perfect passend bij iedere stijl en woning. Hoewel de producten van LINTELOO tijdloos zijn, was dit intern qua werkwijze niet het geval. Het bedrijf werkte met verouderde computers en hardware, waardoor er sprake was van een versplintering van data. Door het ontbreken van een goede structuur was er geen controle over de locatie van documenten en ontbrak de mogelijkheid om documentversies te beheren. De oude werkwijze van LINTELOO was niet te schalen en zorgde daarbij voor dure ondersteuningscontracten.

De oplossing

Onze oplossing is werken in de Cloud met het gebruik van Office 365. Hiermee zijn er duidelijke document oplossingen en richtlijnen, waardoor onduidelijkheden verdwijnen. Verwarring over de juiste documentversies is verleden tijd, doordat de nieuwste versie altijd automatisch wordt opgeslagen.

Het resultaat

Onze oplossing zorgt voor een bevordering van de interne communicatie en de mogelijkheid om met één druk op de knop te schalen. Deze manier van werken is daarnaast geldbesparend door de lage vaste kosten. Dankzij het werken in de Cloud zijn de ICT kosten van LINTELOO gehalveerd, is de interne communicatie verbeterd en is schaalbaarheid mogelijk gemaakt.

logo office 365 in wolk cloud
account linteloo op twitter

Social Media support

De uitdaging

Het monitoren van social media is van groot belang om de klanttevredenheid en het imago sterk te houden. Wanneer consumenten klachten en vragen plaatsen op bijvoorbeeld Twitter, is het belangrijk om hier direct op in te gaan en een oplossing te bieden. Bij LINTELOO was dit echter niet het geval. Klanten plaatsten vragen en klachten op Twitter, maar door een inactief profiel, werd hier niet of nauwelijks op gereageerd.

De oplossing

Door het instellen van fulltime monitoring van Twitter kan LINTELOO gemakkelijk in de gaten houden wat er over het bedrijf gezegd en geschreven wordt. Met de toevoeging van Twitter support bij vragen en opmerkingen wordt er proactief gewerkt aan de klanttevredenheid en het imago. Het actief zijn op Twitter creëert daarbij extra mogelijkheden, zoals het promoten van nieuwe producten en collecties.

Het resultaat

Dankzij het full time monitoring van Twitter zijn meerdere klachten en problemen succesvol opgelost. Er is extra online merkwaarde gecreëerd en nieuwe collecties worden gemakkelijk succesvol gepromoot.