Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Hoe maak je een restaurant ‘volwassen’?

Popocatepetl is een horecaformule van Debuut horeca & ontwikkeling. Er zijn zeven vestigingen door heel Nederland te vinden, maar die in Utrecht is net even anders. Hier wordt geëxperimenteerd met een nieuw concept dat, bij succes, wordt uitgerold in de andere vestigingen.

De uitdaging

De ‘oude’ Popo in Utrecht was felgekleurd, serveerde erg grote porties en de bediening had weinig contactmomenten met de gasten. Er waren zeker mensen die dit aantrekkelijk vonden, zoals studenten en mensen die uitkeken naar een flinke burrito. Maar Popo is volwassen geworden. Het nieuwe concept biedt een minder stereotype beeld van Mexico en daarom is het interieur flink aangepakt. De kleuren zijn rustiger, het interieur is meer sophisticated en de imposante bar neemt een prominente plaats in. Dat mag ook wel, want op de kaart staat een aantal signature cocktails en ook de wijnen, bieren, tequila’s en mezcal’s zijn goed vertegenwoordigd.

Het personeel is bijgespijkerd, dus kan er meer geadviseerd worden over drank-spijs keuzes. Daarnaast nodigt de kaart uit om de kleinere gerechtjes te delen. Deze nieuwe mogelijkheden resulteren in meer contact met de gast en een andere beleving van Popocatepetl. Deze nieuwe stijl trekt een ander publiek en ons is gevraagd om deze via social media te bereiken.

interieur popocatepetl
facebook post blog restaurant popo
De oplossing

Het doel is het communiceren van de nieuwe identiteit van Popocatepetl. Maar waar bestaat deze uit? Wij hebben de onderverdeling ‘team’, ‘autoriteit, ‘menukaart’ en ‘beleving’ gemaakt. Bij ieder van deze categorieën hebben we uitingen bedacht. Onder ‘team’ vallen foto’s van het personeel en interviews. Qua autoriteit wil Popocatepetl graag laten weten dat zij veel weten van de Mexicaanse cultuur en Mexicaans eten. Hiertoe schrijven we nieuwsberichten, wistje-dat’jes en plaatsen we verleidelijke foodphoto’s. Onder de noemer ‘menukaart’ lichten we de gerechten en cocktails van de nieuwe kaart toe in blogs en plaatsen we foto’s. Onder ‘beleving’ vallen sfeermakers zoals foto’s van vaste gasten en het interieur.

Met dit geraamte is er een contentkalender gemaakt. Omdat het personeel het meest op de vloer aanwezig is, hebben we de categorie ‘beleving’ bij Popocatepetl zelf neergelegd. Zij kunnen immers snel schakelen en afbeeldingen plaatsen van de avond en actuele ontwikkelingen. Drie keer per week wordt er door Social Brothers een post op Facebook en Instagram geplaatst. Ook worden de blogs en interviews door ons geplaatst.

Het resultaat

Door de taken te verdelen, krijgt Popocatepetl vanuit Social Brothers consequente en hoge kwaliteit socal media berichten. Daar tussendoor kan het team ter plekke de berichtgeving aanvullen met eigen input, wat de authenticiteit en nabijheid benadrukt. Het aantal volgers op Facebook en Instagram is toegenomen en ook het gemiddelde bereik en aantal likes/reacties per bericht stijgt sinds de samenwerking. De uiteindelijke conversiedoelen vanuit Debuut en Popocatepetl zijn een hogere bezetting op maandag t/m woensdag en de andere dagen een hogere gemiddelde besteding. Één maand is wat kort om hier conclusies over te trekken, maar tot nu toe zien we stijgende cijfers!

cocktail restaurant popocatepetl utrecht

Wil jij de online profilering van jouw restaurant naar een hoger niveau tillen? Iens, move over! Wij zijn transparant, eerlijk en pretenderen niet onafhankelijk te zijn. We zijn er namelijk voor jou! Neem vrijblijvend contact met ons op en we informeren je graag over de mogelijkheden.