Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Healthstyle toegankelijk gemaakt

Mattisson Healthstyle biedt alles voor een gezonde leefstijl: van dranken tot snacks en supplementen. In de webshop kunnen al deze superfoods besteld worden. Daarnaast fungeert de website als een kenniscentrum waar blogs en recepten worden gedeeld.

De uitdaging

Mattisson biedt een groot assortiment superfoods. Zo’n groot aanbod op een overzichtelijke manier in duidelijke categorieën plaatsen, is een heel karwei. Op de oude website verzandde het aanbod en werd het steeds moeilijker om het overzicht te blijven houden. Daarnaast biedt Mattisson, zoals de naam zegt, een healthstyle. Dat is veel meer dan alleen webshop, maar ook een autoriteit en kennisbank op het gebied van gezond leven. De producten van Mattisson zijn soms (nog) onbekend. Doordat er nauwelijks instructies voor de toepassing werden gegeven, wisten bezoekers niet welke producten waarvoor dienden.

mattisson healthstyle drinks
De oplossing

Wij hebben een nieuwe website en huisstijl gemaakt die aansluit op het bestaande bestelsysteem van Mattisson. Daarnaast hebben we alle bestaande en nieuwe producten voorzien van etiketten en labels in de nieuwe huisstijl. De gebruikte categorieën op de website hebben ieder een eigen kleur, deze kleuren corresponderen met de verpakkingen van de producten. Bij de productomschrijvingen op de website staat duidelijk aangegeven waarvoor het product gebruikt kan worden met tips ter inspiratie. Om extra (product)informatie kwijt te kunnen is er ruimte gemaakt voor blogs. Hier worden ook samenwerkingsverbanden met bekende sporters in opgenomen, maar ook lekkere recepten en weetjes. Onderaan de homepage staat een social bar. In deze balk worden alle social media berichten van Mattisson geladen en de berichten waarin Mattisson door derden wordt genoemd. Zo plaatste Nicolette Kluiver onlangs een foto van zichzelf met een product van Mattisson op social media. Dat staat natuurlijk schitterend op een social media bar!

Het resultaat

Ondanks het grote aanbod, heeft de nieuwe website een rustige aanblik. Nu kunnen bezoekers eenvoudig navigeren naar passende, relevante content. En waar Mattisson eerst vooral B2B was, is er door extra automatiseringen ook de mogelijkheid om kleinere bestellingen voor de B2C markt te leveren. De belangrijke opties ‘bestellen’, ‘afrekenen’ en ‘verder winkelen’ zijn altijd binnen handbereik. Daarnaast zijn de productomschrijvingen uitgebreid, zodat mensen zich eerder kunnen verbeelden wat ze met een product kunnen doen waardoor de kans op aankoop groter wordt gemaakt. Door meer focus op de content te leggen, kan Mattisson zich profileren als bron van kennis, recepten en healthstyletips. Hierdoor hoopt Mattisson ook niet-bestellende consumenten te trekken en te behouden, want de blogs zijn het lezen waard! Het actief betrekken en tentoonstellen van bekende sporters als ambassadeurs, krijgt Mattisson extra social proof. De synergie tussen de website, social media en offline etikkettering maakt dat Mattisson met een nieuwe start klaar is om Nederland te veroveren!

Ben jij tevreden over (het functioneren van) de huidige website van jouw organisatie of kan deze geoptimaliseerd worden? Van huisstijl tot bestelsysteem, wij helpen jou! Neem vrijblijvend contact met ons op.