Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Hoe een technisch bedrijf een persoonlijke uitstraling kreeg

Fondo levert uitvoerend ICT werk en technisch advies op projectmatige basis. De specialisten van Fondo zijn behalve technisch ook sociaal sterk onderlegd. Hierdoor zijn ze breed inzetbaar in verschillende branches en op verschillende niveaus binnen een bedrijfsproces. Vanuit Fondo kwam de vraag naar een website en huisstijl die aansluit op de visie van het bedrijf. 

op rode knop drukken lanceren
De uitdaging: technisch en onpersoonlijk

De oude website van Fondo bevatte veel technische informatie. Wij stelden de kritische vraag: ‘Voor wie is dit begrijpelijk? Voor potentiële klanten of voor medewerkers?’. Dat laatste bleek het geval. Bezoekers van de website zijn op zoek naar ICT-hulp, dus uitgebreide verhalen over techniek kunnen intimiderend overkomen. Het is belangrijk om te laten zien dat Fondo moeilijke ICT-projecten kan vertalen naar een helder verhaal. En dat hebben wij, samen met Fondo, gedaan.

De oplossing

Van jezelf zeggen dat je de beste bent is één ding, maar het is geloofwaardiger als anderen dat doen. Daarom zijn we voor Fondo op pad gegaan. We bezochten klanten en partners om interviews af te nemen. Zo worden er hele concrete voorbeelden van de werkzaamheden van Fondo gegeven.
Ook heeft Fondo op social media een nieuwe start gemaakt. Er waren nauwelijks activiteiten op LinkedIn en ook de nieuwsbrieven kregen te weinig aandacht. Zonde, want toekomstige werknemers en –klanten bevinden zich voornamelijk op LinkedIn en het contact met bestaande klanten is het best via een nieuwsbrief te onderhouden.

Vanuit Social Brothers is er een tool ontwikkeld waarmee online content overzichtelijk kan worden gemaakt. In deze ‘contentkalender’ staat nauwkeurig aangegeven welke boodschap via welk medium gecommuniceerd gaat worden. Dit resulteert in een consequente en effectieve berichtgeving.

website van fondo op scherm laptop smartphone
website van fondo op laptop
Het resultaat

De homepage zet de toon: ‘Fondo. Duidelijk’. Een innovatieve animatie laat direct zien dat mensen centraal staan. De diensten van Fondo zijn diensten van mensen. Vertrouwen is hierbij de basis. De content is helder en transparant. Een begrijpelijk verhaal straalt namelijk vertrouwen uit. Voor degenen die er behoefte aan hebben is er ruimte gemaakt voor technische uitleg en achtergronden. Omdat we deze informatie gedoseerd op de website hebben geplaatst, komt iedereen bij de informatie waar hij behoefte aan heeft. Niet te veel, maar zeker niet te weinig.

Wij hebben Fondo voorzien van een nieuwe, frisse start met een passend logo en een nieuwe website met content die aansluit bij de bedrijfsvisie. De vrijheid die we kregen was uitdagend, maar bood tal van mogelijkheden. Het was snel schakelen en er zijn tot op het laatste moment wijzigingen doorgevoerd. Pas toen iedereen tevreden was, gingen we live. Met een zelfgemaakte lanceringspaal vierden we dit moment. Nieuwsgierig geworden? Bekijk het resultaat van dit project op www.fondo.nl