Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Effectieve HoloLens A/B test

A/B-testen in een notendop: twee advertenties of websites tegelijkertijd laten draaien om vervolgens te bepalen welke het beste werkt. Wij passen deze methode regelmatig toe en nu delen wij enkele resultaten zodat jij daarvan kunt profiteren!

De uitdaging

Wat werkt nu beter bij het online genereren van leads, een formulier waar je als geïnteresseerde jouw gegevens achterlaat voor meer informatie of het direct tonen van de prijzen van verschillende pakketten? Deze vraag stelden wij onszelf bij het lanceren van onze actiepagina voor de verhuur van de HoloLens. Vooraf waren de meningen verdeeld en werden aannames gedaan, maar daarmee was er nog niet een directe onderbouwing.

Wanneer wij campagnes starten of (landing) pages ontwerpen, is dit vaak een combinatie van de behoefte van de klant, de creativiteit van onze vormgevers, maar ook vooral waar de doelgroep vatbaar voor is. De uitdaging is hierin altijd om de juiste balans te vinden in de verschillende behoeftes. Dit levert gezonde discussies op, die vaak tot een goed resultaat leiden. Er zijn echter ook andere manieren om te ontdekken wat het beste werkt.

Microsoft HoloLens demo
HoloLens pagina Social Brothers
De oplossing

Hoewel je met de nodige ervaring vaak goede aannames kunt doen, is het testen van de verschillende varianten de enige manier om erachter te komen. Wij lanceerden zowel een pagina met een formulier als een pagina waarbij direct de pakketten en bijbehorende prijzen beschikbaar waren. Tijd om bezoekers te trekken. Wij startten daarvoor een AdWords-campagne met een zogenoemd ‘experiment’. Hiervoor maakten wij twee advertenties waarbij de ene helft werd doorgestuurd naar de pagina met formulier en de andere helft naar de pagina met de pakketten. De advertenties waren inhoudelijk identiek zodat wij de vergelijking alleen op de landing page maakten. De campagne liep in eerste instantie een maand.

Het resultaat

Juist bij campagnes die niet direct met de grootste budgetten gelanceerd worden is een A/B-test nuttig. Hiermee wordt data verzameld voor volgende grotere campagnes of een uitbreiding op de huidige campagne. Het resultaat is duidelijk: op de pagina waarbij direct de pakketten werden getoond waren bezoekers gemiddeld 2,5 minuut langer op de pagina dan bij de pagina waarbij een formulier moest worden ingevuld. Dit was eenvoudig te meten met Google Analytics. Met andere meetsystemen zagen wij verder dat de bezoekers die langer bleven ook vaker converteren.

Bewegende HoloLens

Op zoek naar een efficiënte manier om een online advertentiecampagne te starten? Wij hebben kennis over de bewezen advertentiemethodes in huis en helpen graag bij het vinden van de juiste A/B-test. Neem gerust contact met ons op!