Bloomreach is een headless CMS voor webshops en websites, of zoals ze dat zelf zeggen een Modern Headless Architecture of BrXM. Bloomreach komt uit Silicon Valley, maar is ook actief in Engeland en Nederland. De webshops van Bloomreach staan bekend om hun zoekfilter, die erg goed is. Ze werken voor meer dan 100 bedrijven en instellingen, waaronder de Rijksoverheid, Ahold Delhaize, NS, ING en Puma. Samen met Social Brothers heeft Bloomreach de customer journey van hun eigen website verbeterd.
Bloomreach is een bedrijf dat hard groeit. Ze willen daarom een efficiënte marketing waarmee ze hun sales targets behalen, maar ook de continuïteit hebben om hun website te blijven ontwikkelen. Om dit te realiseren is er een samenwerking tussen Social Brothers en Bloomreach opgezet.
Social Brothers heeft Bloomreach geholpen met webdevelopment en datagedreven acquisitie van nieuwe klanten. Hiervoor hebben we een volledige customer journey van bezoeker tot klant neergezet en geoptimaliseerd door dit wekelijks te analyseren. Deze customer journey is in de B2B-marketing een proces van 6-9 maanden.
Voor deze customer journey hebben we allereerst samen met het marketingteam van Bloomreach verschillende advertentiecampagnes met Google Ads opgezet. Dit was een succesvolle campagne waarbij meer dan 25% van alle websitebezoekers via Google Ads binnenkwam. Daar komt bij dat bijna 30% van alle conversies uit de Google-advertentie voortkwam. Met een conversiepercentage van 6% heeft de campagne zeker goede zaken opgeleverd.
Maar de optimalisatie van de marketing gaat verder dan Google Ads. Social Brothers heeft voor de optimalisatie van de customer journey met de webdevelopers van Bloomreach de website geoptimaliseerd. Het resultaat van de samenwerking is een meetbare customer journey, specifiekere targets en lagere conversiekosten voor Bloomreach.
Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op!