Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

De kunst van filteren en doseren

‘van Houten&co’ is dé welzijnsorganisatie in Houten die dicht bij de mensen en midden in de samenleving staat. Vanuit deze positie werken zij aan projecten en diensten die de leefbaarheid in wijken vergroot en mensen met elkaar verbindt.

De uitdaging

‘van Houten&co’ doet ontzettend veel: van activiteiten organiseren en steun geven tot hulp verlenen en jongeren betrekken. Naast de steunpunten en meldingsloketten, is er ook een groot aantal activiteiten dat op de website moet staan. Al deze informatie moet aantrekkelijk en gedoseerd aan de lezer gepresenteerd worden. Het is immers de bedoeling dat mensen geactiveerd worden om voor of door van Houten&co te participeren in de samenleving. Hierbij moeten mensen worden gemotiveerd, maar op de oude site werden mensen eerder gedemotiveerd door de grote hoeveelheid tekst om het omslachtige aanmeldproces.

logo van houten en co
website van houten en co
De oplossing

Om de content overzichtelijk te maken, is de site in vier omgevingen opgedeeld: ‘vrijwilligers’, ‘in de buurt’, ‘jong in Houten’, ‘activiteiten’, en ‘ondersteuning’. Wetenswaardigheden en nieuwsberichten vanuit ‘van Houten&co’ worden automatisch op de homepagina geladen. Op de subpagina’s staat alle informatie voor betreffende doelgroepen verzameld in aparte hoofdstukken. Hierdoor kan de gebruiker steeds een niveau verder de site in komen en wordt alleen relevante informatie getoond. Per pagina worden er verschillende activiteiten getoond. Op de pagina ‘jong in Houten’ komen bijvoorbeeld alleen activiteiten voor jongeren in beeld.

Eigenlijk is iedere pagina uit het hoofdmenu op deze manier ingedeeld. Op de ‘activiteiten’ pagina staan alle activiteiten opgesomd, maar om het helder te houden is er ook een filterfunctie ingesteld. Zo kan men zelf selecteren welke activiteiten er getoond worden. Bij het aanmaken van een activiteit hoeft alleen aangevinkt te worden in welke categorie deze valt, het systeem doet de rest. Op deze manier kan alle informatie eenvoudig beheerd worden.

Het resultaat

Waar de oude website van ‘van Houten&co’ was opgedeeld in tabbladen met ontzettend veel tekst, is de huidige site overzichtelijker. Ook is de informatie gedoseerd geplaatst, zodat specifieke informatie alleen zichtbaar is voor diegene die er naar op zoek zijn. Zo wordt er voorkomen dat websitebezoekers eerst zelf door alle tekst heen moeten gaan om uit te zoeken waar ze naar op zoek zijn. Dankzij een handige zoekfunctie en de vijf categorieën in de menubalk is het navigeren eenvoudig gemaakt. Wij hopen dat er via de website steeds meer mensen zijn die zich willen inzetten voor ‘van Houten&co’ en ‘van Houten&co’ nog veel mensen kan helpen en/of ondersteunen.

vele handen licht werk

Wil jij het aanbod van jouw organisatie aantrekkelijk en helder overbrengen aan één of verschillende doelgroepen? Wij denken met je mee! Van strategisch overleg tot ontwerp en de daadwerkelijke bouw. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie en de mogelijkheden.