Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

Contact dankzij technologie

BrainTrainerPlus levert tablets met spelletjes en quizzes gericht op dementerende ouderen. Op deze manier kan er gezamenlijk gespeeld worden en wordt er contact gelegd met mensen wiens toestand dat niet altijd toelaat.

De uitdaging

Eenzaamheid onder ouderen is aan de orde van de dag. Maar zeker nu dagen korter worden en het feestseizoen losbarst, zijn veel ouderen op zichzelf aangewezen. De eenzaamheid wordt op zulke momenten extra benadrukt. BrainTrainerPlus wil daarom aandacht vragen voor eenzaamheid onder (demente) ouderen. Zij zijn echter niet de enige die dit doen en daarom is het van belang om onderscheidend en opvallend te communiceren

braintrainerplus
Braintrainerplus video
De oplossing

Bij Social Brothers ben je aan het goede adres voor een opvallende campagne. Op alle gebieden en in alle branches weten wij op een eigenzinnige manier de aandacht te trekken. Het is daarbij vooral van belang om te bedenken waar de doelgroep zich bevindt. Dat is in dit geval op Facebook. Maar hoe trek je aandacht op Facebook? Door iets controversieels, iets waar niemand omheen kan. Waarschijnlijk kent iedereen ‘Justin Bieber’s Housewarming’ of ‘Verstoppertje in Ikea’ nog wel. Dankzij de talloze interacties gingen deze evenementen viral. De keuze was dus snel gemaakt: een Facebook-evenement moet eenzaamheid onder ouderen op de kaart gaan zetten. Deze Facebookpagina vulden wij met confronterende visuele content, zodat niemand aan het thema kan ontkomen! Hierbij werd ook de locatie als volgt aangeduid: Bij je oma!

Het resultaat

Dankzij de goede plaatsing en creatieve content op de evenementspagina, raakt de campagne in opspraak. Diverse negatieve reacties passeren de revue, maar positieve meningen voeren de boventoon. Aanvullend hebben we een aangrijpende video laten maken om de gevolgen van eenzaamheid te visualiseren. BrainTrainerPlus heeft geen commercieel belang bij de campagne en blijft dan ook op de achtergrond in onze uitingen. Dit alles om het uiteindelijke doel centraal te laten staan: Bezoek je oudje deze Kerst! Uiteindelijk is het lastig meetbaar hoeveel ‘oudjes’ zijn bezocht, maar het resultaat in cijfers is wel meetbaar. 552.398 weergaven van het evenement, waarbij 365.106 unieke personen zijn bereikt op Facebook en Instagram.

banner

Ben jij op zoek naar een spraakmakende campagne, frisse huisstijl of een totale branding van uw dienst/product? Wij gaan geen uitdaging uit de weg! Neem vrijblijvend contact met ons op.