Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Chatbot Development is de toekomst

Social Brothers is altijd bezig met innoveren. Alleen door te innoveren blijf je namelijk aan de top staan binnen je vakgebied. Of je nu een supermarkt bent of een detacheringsbureau: als je altijd precies hetzelfde blijft doen gaan je concurrenten al gauw aan je voorbij. En wat was nu dé innovatie die in 2017 zijn opkomst maakte, en alleen nog maar gaat groeien? De chatbot. Frankwatching noemt 2018 nu al hét jaar van de chatbots; logisch gezien ging Social Brothers er al gauw zelf mee aan de slag.

Wat is een chatbot?

Wat maakt een chatbot nu een chatbot? In essentie zit het zo: een chatbot is een software programma dat bepaalde acties uitvoert als reactie op een andere actie. Deze andere actie komt meestal van een mens, en meestal in de vorm van een tekstuele impuls, zoals een chatbericht. De reactie is in het geval van een chatbot meestal ook een chatbericht, maar kan ook een actie zijn in de vorm van een andere handeling, zoals het bellen van een telefoonnummer of het invullen van een contactformulier. Maar, chatbots beginnen steeds meer te leren, en de mogelijkheden zijn eindeloos.

De opkomst

Het is waar, chatbots bestaan al heel lang. We kennen allemaal nog wel de chatbot in MSN, waar je de gekste dingen tegen kon zeggen, en die dan – meestal – nog een logisch antwoord gaf ook. De technologie achter deze chatbot verschilt weliswaar niet veel van die van de chatbots die nu in opkomst zijn, maar de toepassing van chatbots is wel veranderd. Waar de chatbot vroeger eerder een gesprekspartner of een informatiebron voor gevoelige onderwerpen was, is het nu steeds vaker een manier om werknemers van werkdruk te verlossen, simpele klantvragen snel te beantwoorden, of eenvoudige digitale taken uit te voeren. Nu deze functies steeds beter beginnen te werken, en chatbots alsmaar slimmer worden, worden ze steeds meer – en effectiever – ingezet.

Chatbot toepassingen

Een voorbeeld is de chatbot functie van Facebook, die onlangs werd geïntroduceerd. Via deze chatbot kunnen er meerdere relevante berichten worden verstuurd naar bezoekers van je bedrijfspagina, om ze bijvoorbeeld snel antwoord te geven op een veelgestelde vraag. Bezoekers krijgen meerdere berichtopties waar zij uit kunnen kiezen, en de chatbot geeft ze het bijbehorende antwoord. Echter, dit is nog slechts een heel simpele versie van een chatbot. Met chatbot development is er nog veel meer mogelijk.

Zo worden er al chatbots ingezet als klantenservice medewerker, en kan een chatbot een bestelling voor je plaatsen of een afspraak voor je maken. Daarnaast leren sommige chatbots van hun gesprekken door middel van AI, en worden zij steeds ‘menselijker’ naarmate zij vaker worden gebruikt. De mogelijkheden die chatbots hebben zijn onbeperkt- nu moeten ze alleen nog worden benut.

Social Brothers & Chatbot Development

Social Brothers heeft wel oren naar het benutten van die mogelijkheden. Als een bedrijf met development in hart en nieren zoeken wij maar al te graag de grenzen op. Met chatbot development kan een chatbot precies zo worden gemaakt dat deze perfect aansluit bij de doelen van een organisatie. Die uitdaging gaan wij met liefde aan.

Meer informatie over chatbots, of weten hoe Social Brothers jou kan helpen? Neem gerust contact met ons op.

Renze Klaveringa

Renze Klaveringa

Marketing Avonturier | Social Media fanatiekeling
Renze Klaveringa

Laatste berichten doorRenze Klaveringa (Bekijk Alle)