SPAR University is er voor iedereen op de campus, van studenten en medewerkers tot iedereen die langsloopt. Het streeft naar blije klanten in de winkels, en wil iets extra’s toevoegen door middel van de app.
De app is een uitstekend voorbeeld van hoe bricks (fysieke winkels) en clicks (de app) met elkaar kunnen worden gecombineerd en elkaar kunnen versterken. Gebruikers kunnen in de app deals claimen, aankopen doen en sparen voor producten. Het is zelfs mogelijk om jouw gespaarde koffie te delen met een vriend/vriendin!
Gemiddeld zijn er sinds de lancering van de app meer dan 20.000 actieve gebruikers per maand, en de app wordt zo’n 65.000 keer per maand geopend. Het totaal aantal downloads van de app is ondertussen ook al meer dan 20.000. Uiteraard staat hij nog maar 3 maanden online, maar dit geeft zeker weer dat de lancering van de app succesvol te noemen is.
Wanneer we kijken naar het gedrag dat vertoond is, komen een paar punten naar voren. Van de ruim 10.000 claims (op deals) die gedaan zijn in de app, is meer dan de helft een gratis kopje koffie of thee. De top drie wordt afgemaakt door de gekleurde donuts en het iets meer verantwoorde tussendoortje: de mandarijn. In totaal zijn er meer dan 100 daadwerkelijke aankopen gedaan via de app.
Geef een reactie