Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

Instagram met een Tinder-ervaring

Tinder is de app die het begrip ‘swipen’ sinds de lancering in 2012 ongeveer eigen heeft gemaakt. Een swipe naar rechts kan de eerste stap zijn naar een gelukkige relatie, of iets anders. Nu staat Instagram niet stil en wordt de ene na de andere nieuwe functie uitgerold, met als laatste toevoeging: carrousel-publicaties. Wat houdt dit in en hoe ziet dat eruit?

Swipen, swipen, swipen!

Het idee van de carrousel-publicaties is dat je tot 10 foto’s en/of video’s in één post kunt publiceren, vergelijkbaar met de carrousel-advertenties dus. Het verschil is dus dat het hier niet gaat om een advertentie, maar om een organische post. Overigens is het bij een advertentie ook zo dat er drie tot vijf foto’s toegevoegd kunnen worden, in tegenstelling tot de 10 die mogelijk zijn bij deze nieuwe optie. Instagram legt het als volgt uit in het filmpje (rechts). Een perfecte manier om met meerdere foto’s een verhaal te vertellen dus, zonder dat de volledige grid in het teken komt te staan van een thema of gebeurtenis.

Eisen en mogelijkheden

Natuurlijk zijn er ook enkele eisen en beperkingen om ervoor te zorgen dat de kwaliteit wordt gewaarborgd. Alles op een rijtje:

  • Maximaal 10 foto’s/video’s
  • Alleen een vierkant-formaat
  • Filter per foto of filter op alle foto’s tegelijk
  • 1 beschrijving per carrousel, dus niet per onderdeel

Genoeg mogelijkheden voor bedrijven om arsenalen aan foto’s te delen en verhalen te vertellen in een nieuwe dimensie. Houd ons Instagram-kanaal in de gaten, want zodra de functie voor ons beschikbaar is, gebruiken wij deze direct.

In de praktijk

De functionaliteit wordt gedurende de komende weken wereldwijd uitgerold en voor iedereen beschikbaar. Wanneer jij op dit moment de carrousel-functie al wel kunt gebruiken, behoor je tot een exclusieve groep. Instagram laat zelf in ieder geval vast zien hoe het moet. In de post rechts zie je de bolletjes aan de onderkant van de foto. Hieraan herken je dat het een post betreft met meerdere foto’s. Uiteraard werkt de ultieme swipe-ervaring alleen op de telefoon, maar door aan de zijkant van de afbeelding te klikken is het alsnog mogelijk om iets mee te krijgen van de carrousel. Wat zijn nu de praktische toepassingen?

  • Laat zien hoe je een bepaald product gebruikt
  • Laat een proces zien in meerdere foto’s
  • Deel foto’s van een evenement in één carrousel
  • Deel een grote panoramafoto, verdeeld over 5 tot 10 foto’s

Het is wel duidelijk dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Nu is het alleen nog wachten op de eerste experimenten en de eerste reacties van gebruikers en criticasters.

Dan rest ons nog maar één vraag: op welke manier ga jij het inzetten?

Lennart Boele

Lennart Boele

Marketing Avonturier
Marketing Avonturier | Presenter | Social Media enthousiasteling
Lennart Boele
Lennart Boele
  • robb

    Ziet er gaaf uit Lennart!

    • Lennart Boele

      Heb jij het al geprobeerd? 🙂

      • robb

        Nee nog niet. Ik ben niet zo’n Tinderaar.. Ik zie wel dat jouw profiel foto een update mag krijgen!