Wat we doen

Ons team bestaat uit stuk voor stuk gedreven en enthousiaste young professionals. Voor ieder vraagstuk hebben wij de specialist, marketing avonturiers voor creatieve uitingen en campagnes en website helden voor een prachtige volledig responsieve website of webshop. Wil je liever opvallen met een unieke app voor een evenement of een bedrijfsgame? Onze app nerds bouwen de mooiste apps, perfect werkend op iedere tablet en smartphone.

Neem contact op

header icon

De automatische afhandeling van veelgestelde vragen

Dit lijkt onmogelijk, maar schijn bedriegt. De technologie van deze zogenoemde ‘chatbots’ is rap in ontwikkeling. Dit zijn automatische chatsystemen die vragen direct kunnen beantwoorden. Het begon allemaal met vrij statische chatbots die erg onpersoonlijk over kwamen. Ook moest je hele specifieke vragen stellen om tot een juist antwoord te komen. Een verkeerde combinatie van woorden, kon de oude chatsbots al op hol brengen. Vandaag de dag reageren chatbots bijna menselijk. Dit is te danken aan de implementatie van van artificial intelligence.

Artificial Intelligence

De naam klinkt futuristisch en misschien ken je deze term wel van menig robotfilms. Artificial intelligenge is een van de meest genoemde nieuwe internethypes naast blockchain en virtual reality. Maar wat houdt dit nu precies in? Artificial intelligence staat voor ‘kunstmatige intelligentie’. Deze wetenschap maakt gebruik van computergestuurde rekenkracht om intelligentie na te bootsen. Dat betekent dat ‘intuïtief reageren’ wordt benaderd en er kan worden ingespeeld op plotselinge veranderingen.

Een goed voorbeeld van deze wetenschap is de computer van IBM, genaamd Deep-Blue. Deze computer won in 1997 een pot schaken van wereldkampioen Kasparov. De computer kon dus inspelen op de bewegingen van zijn menselijke tegenstander.

Persoonlijke computers

Vandaag de dag is artificial intelligence voor een steeds breder publiek beschikbaar. De kracht van deze technologie is dat artificial intelligence zelf leert. De computer leert zichzelf patronen herkennen en deze op te slaan. Vervolgens past de computer de output aan aan deze nieuwe informatie. Het gevolg is dat chatbots steeds ‘persoonlijker’ lijken te antwoorden en op steeds meer verschillende vraagstellingen kunnen reageren. De chatbot optimaliseert zichzelf dus continu.

Iedereen aan de chatbot?

Chatbots zijn niet voor ieder bedrijf even interessant. Dit komt omdat er altijd een stukje menselijkheid zal missen. Voor sectoren zoals, restaurants, bezorgdiensten, evenementen, hotels en vrije tijdsbesteding zal dit goed in het marketingbeleid passen. Andere sectoren, zoals de zorg, zullen altijd in zekere mate persoonlijk contact vereisen. Maar toch zien wij een toekomst waarin er voor elke sector een chatbot beschikbaar is. Overal komt een aantal veelgestelde vragen terug en een chatbot kan dit werk eenvoudig uit handen nemen. Mits de chatbot goed wordt ingezet, kan dit veel organisaties en bedrijven verrijken!
Deze ontwikkelingen vinden wij zeer interessant. En we geven je graag een klein tipje van de sluier: hou ons in de gaten want wij hebben grootste plannen met chatbots. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Melvin Woudenberg

Melvin Woudenberg

Medewerker marketing & communicatie bij Social Brothers
Melvin Woudenberg

Laatste berichten doorMelvin Woudenberg (Bekijk Alle)